دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ۰۲:۴۴
اخلاق و عمل: دو ویژگی‌ مدیران موفق
نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با کارشناسان دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزار شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، این جلسه با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان و  سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در سالن جلسات سازمان پژوهش برگزار شد.
 
در این جلسه، دکتر ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن ابراز خرسندی از پذیرش مسئولیت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی توسط آقای محمدی گفت: «در دوران مسئولیت‌های خودم در سازمان پژوهش به این باور رسیدم که اگر دو صفت اخلاق انسانی ـ الهی و مرد عمل بودن در یک مدیر وجود داشته باشد، خیال مدیران بالادستی به مقدار زیادی راحت خواهد بود چون این شخص به راحتی می‌تواند یک مسئولیت بزرگ را عهده‌دار شود و به آخر برساند.»

دکتر ملکی با اشاره به این موضوع که این جلسه، یک جلسه‌ عمومی است و جلسه‌ای تخصصی نیست، گفت: «سازمان پژوهش سازمانی علمی است و یک سازمان علمی هم با مباحث علمی و تخصصی زنده است. اما بعضی از جلسات جلسات عمومی هستند. در جلسات عمومی دنبال مباحث تخصصی و ویژه نیستیم بلکه می‌خواهیم به مسائلی که جنبه عمومی دارد و با زندگی شخصی و حرفه‌ای همکاران ارتباط پیدا می‌کند بپردازیم و به دغدغه‌ها و سؤالات اداری و حرفه‌ای شما پاسخ بدهیم.»

وی با تأکید بر اینکه در این سازمان پژوهش نباید گفت‌وگوی آشکار بین همکاران و مسئولان بخش‌ها کم‌رنگ شود  گفت: «خاصیت سخن مسافر بودن آن است. سخنی که مطرح می‌شود از زبانی به زبان دیگر سفر می‌کند و گاهی یک مسئله معمولی به برخی سوء تفاهم‌ها تبدیل می‌شود. این‌مسائل باید در سازمان باید کاهش یابند. یکی از روش‌ها همین است که در جلسات همه نکات مطرح شوند.»


محمدابراهیم محمدی نیز در این جلسه با اشاره به توجه خاص و انتظارات از دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت: «این توجه وظیفه من را سنگین‌تر می‌کند. البته با لطف و عنایت الهی و کمک شما می‌کوشیم تا این انتظارات را عملی کنیم. از آنجایی که آقای دکتر ملکی در حوزه نظام تعلیم و تربیت و تدبیر صاحب زیسته ارزشمندی هستند، دستورات ایشان به دور از آزمون و خطاهای متعارف است و این می‌تواند نقطه اتکایی برای ما باشد. ما هم به پشتوانه همین دانش می‌توانیم با طیب خاطر به وظایف خودمان عمل کنیم.»

سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی ادامه داد: «آنچه ایشان به من ابلاغ کرده‌اند در واقع دغدغه‌های خودم بود. اعتقادم این است فلسفه تغییر، تطور است. یعنی حرکت، شتاب، ریل‌گذاری و تحول به نفع جامعه ذینفعان. اگر قرار بود همان روش‌های قبلی ادامه پیدا کند دیگر دلیلی برای تغییرات نبود. الان از ما انتظار تحول دارند.»

محمدی درخصوص مصادیق تغییر در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی گفت: «در سال‌های گذشته  نسبت به برگزاری جشنواره‌های رشد با چنین فرایند و خروجی احساس خوبی نداشتم. باید بررسی کنیم که این جشنواره‌ها چرا هستند و چرا باید باشند. آیا این جشنواره‌‌ها می‌توانند در تسهیل‌گری آموزش ایفای نقش کنند؟ در حوزه مجلات رشد هم در حال بازنگری هستیم. حرکتی را شروع کرده‌ایم اما ویرایش هم سرجای خودش هست. بازگشت به داشته‌های خودمان اهمیت زیادی دارد. ما در این مجموعه افراد توانمند و علاقه‌مند و دلسوز داریم. در توسعه مصوبه ۸۲۸ هم در حال تلاش هستیم. حوزه معلمان هنرمند را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. معلمان هنرمند افرادی هستند که بهترین تولید کننده‌اند. البته  هنرمندانی هم داریم که آموزش و پرورشی نیستند اما علاقه‌مندند در این حوزه کار کنند که خیلی هم خوب است. اما اولویت نخست ما معلمان هنرمند هستند.»

سپس دکتر مرتضایی، با ابراز خرسندی از اعتمادی که به حوزه معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان وجود دارد گزارش کوتاهی از فعالیت‌های این معاونت در زمینه‌های مرتبط وظایف نسبت به همکاران داد.
 
در ادامه این جلسه همکاران دفتر انتشارات و فناوی آموزشی پرسش‌هایی را در زمینه‌‌های مختلف مطرح کردند. پاسخ‌های رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان به این سؤالات پایان بخش این جلسه بود.

تعداد بازدید : ۵۱
کد خبر : ۳,۱۵۱
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید