یکصد و بیست و چهارمین شماره فصلنامه رشد آموزش فیزیک (پاییز ۱۳۹۸) در ۶۴ صفحه، با فهرست مطالب زیر منتشر شد:
سرمقاله
آموزشمحور پیشرفت/ دکتر منیژه رهبر
آموزشی
بررسی ساختاری آموزش فیزیک به روش پ. م. ت/ عالیه صداقت، طاهره رضایی ثانی، لیلا طلایی
پژوهشی
نقش آزمایشگاه در رویکردهای نوین آموزش علوم تجربی/ سمیرا بهرامی، سعید محمدی
آموزشی
نگاهی به نمودهای فیزیک در هنر معماری/ محمد علیپورزاده
تجربههای آموزشی
تجربههای ساده با تلفیق درس و آزمایش/ مجید کوهستانیان، ناهید سراب قوچان، حمیده علیزاده
فناوری اطلاعات
نقش یادگیری همراه در آموزش فیزیک/ محسن یداله نبی، پروین محمودیان علیآبادی
پژوهشی
وقتی آسانسور شروع به سقوط کند چه رخ میدهد؟/ یاسمینا بالوکویچ، جوسیپ سلیسکو، آدریان کوروناکروز، ترجمة احمد توحیدی
آموزشی
ساختار علّی فضا زمان/ مهدیار نوربالا
گفتوگو
آموزش فیزیک و لزوم یک انقلاب واقعی در فرهنگ (گفتوگو با دکتر مهدی گلشنی)/ دکتر سیدهدایت سجادی
تجربههای آموزشی
تأثیر آزمایشهای دمدستی در علاقهمند کردن دانشآموزان به درس فیزیک/ الهه زارعی روتانی
مرزهای فیزیک/ دکتر منیژه رهبر
• پیش از مهبانگ
• رایانه کوانتومی چیست؟
• اولین تصویر از یک سیاهچاله
• دستآموز کردن پیچ نوری
پژوهشی
آموزش علوم با رویکرد کاوشگری در کلاس چهارم دبستان و چالشهای بومیسازی آن/ هانیه علینژاد، مریم چراغخانی
تاریخ علم
پرسش و پاسخهای ابوریحان و ابنسینا/ اسفندیار معتمدی
آموزشی
ساخت سیمپیچ هلمهولتز/ حسن قلمی باویل علیایی
گزارش
گزارش فعالیتهای انجمن نجوم ایران/ دکتر زهرا باقری
قیمت شماره جدید رشد آموزش فیزیک ۳۶ هزار ریال است.