پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۵:۳۲
مقاله ‌ای از رشد آموزش ابتدایی
۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
تدریس در کلاس ‌های چندپایه
ماهنامه‌ رشد آموزش ابتدایی در مقاله ‌ای به راهکارهای عملی مدیریت و تدریس در کلاس ‌های چندپایه پرداخته است
نویسندگان مقاله راهکارهای عملی تدریس در کلاس‌های چندپایه را چنین برشمرده‌اند:
ـ استفاده از مزیت گوناگونی درون و بین گروهی
ـ ایجاد تعادل زمانی و انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان
ـ درگیر کردن دانش‌آموزان و متمرکز کردن آن‌ها بر یادگیری
ـ شکستن پیله‌ معلمی خود
«مدیریت کلاس چندپایه» عنوان بخش دیگری از مقاله است. در این بخش می‌خوانیم: «تدریس چندپایه به معنای سازمان‌دهی کلاسی، مدیریت دانش‌آموزان و در نهایت انتقال موفقیت‌آمیز اهداف برنامه‌ی درسی به دانش‌آموزان است. مسئولیت شما به‌عنوان معلم چندپایه، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی کلاس درس برای رسیدن به بهترین نتیجه، با توجه به فضا و منابع در دسترس است. مدیریت کلاس چندپایه سه جنبه دارد.
به‌عنوان معلم چندپایه، شما کلید برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت دامنه‌ای از فعالیت‌های مناسب برای هر پایه و فعالیت‌های ترکیبی برای تمام پایه‌ها هستید تا دانش‌آموزان را در یادگیری درگیر کنید. کارایی و اثربخشی شما به خلق کلاسی سیال از جهت یادگیری، آن هم با توسعه‌ فعالیت‌های هیجانی و شبیه‌سازی از فرد گرفته تا گروه، بستگی دارد.»

نویسندگان: محمدامین بزی، ایوب شیخان‌زئی، عبدالغفار ابرکار


* دسترسی به متن کامل مقاله


منبع: ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، شماره‌ ۷ (پی‌درپی ۱۸۰)، فروردین ۱۳۹۸ |
تعداد بازدید : ۲۴
کد خبر : ۲,۹۴۱