سرمقاله
حکایت این ویژه نامه/ احمدرضا دوراندیش
بخش اول: مقالات عمومی صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشتههای فنیوحرفهای
• قانون نظام جامع آموزش وتربیت فنیوحرفهای و مهارتی و استلزامات آن برای برنامههای درسی فنیوحرفهای/جمیله السادات حسینی روحالامینی
• سیمای تربیت معلم در اسناد تحولی/ احمدرضا دوراندیش
• سیاستهای آموزش و تربیت هنرآموزان و مربیان فنیوحرفهای در کشورهای منتخب جهان / عبدالمجید خاکی صدیق
• بررسی صلاحیتهای حرفهای هنرآموزان هنرستانهای فنیوحرفهای تهران/ احمد حجفروش
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان، حلقه مفقوده دیگر درآموزشهای فنیوحرفهای / عباس بیات، محسن بهرامی
• دوره تربیت برنامهریزی آموزش فنیوحرفهای / علیاصغر خلاقی
• صلاحیت حرفهای مربیان شایستگیهای غیرفنی در نظام جدید آموزش هنرستان/ مهدی اسماعیلی
• چالشهای دورههای توجیهی ـ آموزشی ارتقای صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشتههای فنیوحرفهای/ محمدکفاشان، حمید منصوری، احمد دانشفر
• الزامات اجرای نظام آموزش وتربیت هنرآموزان متناسب با برنامههای درسی فنیوحرفهای /حسن آقابابایی
• فرایند طراحی و اجرای دورههای آموزش ضمن خدمت هنرآموزان در نظام جدید آموزشی / فریبرز حمیدی، اسفندیار چهاربند
• چالشهای دورههای تربیت دبیر فنی / غلامحسن پایگانه
• مدیران باید بستر نوآوری و کارآفرینی را در هنرستان فراهم سازند (پای صحبت حیدر تورانی، سرپرست سازمان پژوهش وبرنامهریزی آموزشی) / نصرالله دادار، جمیله السادات حسینی روحالامینی
• مدیران هنرستانها، پیشتازان عرصه صلاحیت حرفهای / سیدمحسن حسینی مقدم
بخش دوم: مقالات تخصصی صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشتههای فنیوحرفهای
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته الکتروتکنیک/ مجتبی انصاریپور، شهرام خدادادی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته الکترونیک/ سیدمحمود صموتی، احمدرضا دوراندیش
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته الکترونیک و مخابرات دریایی/ مصطفی ربیعی، رقیه متحیر پسند
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته تأسیسات مکانیکی/ ناصر جمادی، حسن ضیغمی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته چاپ/ محمدحسین قاسمیافشار، علیرضا نجفی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته ساختمان/ امیرحسین متینی، محمداسماعیل خلیل ارجمندی، مجیدشجاعی اردکانی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته سرامیک/ ندا دیدهور، محمدحسن نجاری
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته شبکه و نرم افزار رایانه/ مهناز کارکن، سارا غایی، فرحناز نادربیگی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته صنایع چوب و مبلمان/ محمدلطفینیا، هادی غلامیان
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته صنایع شیمیایی/ طیبه کنشلو، اعظم صفاری
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته صنایع فلزی/ حمید تقیپور ارمکی، بهرام زارعی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته صنایع نساجی/ محمدجواد نعمتی شمسآباد، رضا هنریار
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته ماشین ابزار/ حسن عبداللهزاده، سعید آقایی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته متالورژی/ حسن عبداللهزاده، امیر ریاحی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته معدن/ حسن مخلصیان، هانی محمدیانی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته مکاترونیک/ حمید یزدانی، یاسر پازوکی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته مکانیک خودرو/ بهروز خطیبی، داوود توانا
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته مکانیک موتورهای دریایی/ محمدرضا نخعی، مصطفی ربیعی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته تربیت بدنی/ معصومه سلطان رضوانفر، حمیده نظری تاجآبادی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته تربیت کودک/ معصومه صادق، اکرم دهقانی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته حسابداری / کبری نورشاهی، زهراشیرزاد
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته حمل ونقل / رقیه متحیر پسند، ارسطوک ریمی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته ناوبری/ مصطفی ربیعی/ ابراهیم زندیفر
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته امور دامی/ سیدناصر خالقی میران، جهانشاه ایرانپور
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته امور زراعی/ عابدین آریانپور، حسین اکبرلو
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته امور باغی/ جلیل تاجیک، مجید ریسمانچیان
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته صنایع غذایی/ معصومه حقیقتپژوه، رضا فریدنیا
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته ماشینهای کشاورزی/ مجید داوودی، محمود عروجلو
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته پویانمایی (انیمیشن)/ مریم یگانه، ماهملک طباطبایی
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته تولید برنامه تلویزیونی/ گیتا آمیلی، مجیدقربانی فر
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته صنایع دستی (فرش)/ب شری گلبخش،معصومه صادق
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته طراحی و دوخت/ مینو آیتاللهی، طاهره غلامیپور
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته فتو ـ گرافیک/خدیجه بختیاری، سمیه نسیماصفت
• صلاحیت حرفهای هنرآموزان رشته معماری داخلی/ پرستو آریانژاد، ناهید صادقیپی
معرفی کتاب
• چشم اندازهای بین المللی معلمان و مدرسان در آموزش فنی و حرفه ای
• یادگیری حرفه معلمی در آموزش بین المللی
• تربیت هنرآموز فنی وحرفه ای در آسیای مرکزی
• معلمان به عنوان طراحان محیط یادگیری