عکس رهبر جدید
دکتر حیدر تورانی تصریح کرد:
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ۰۸:۲۲
فساد در جایی لانه می کند که شفافیت نباشد
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به رونمایی از «مدل رهبری اثربخش سازمان» و ضرورت شفافیت در برنامه ریزی ها، افزود: فساد در جایی لانه می کند که شفافیت نباشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر حیدر تورانی در بیستمین نشست سالانه کارکنان دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی که روز یکشنبه 18 شهریور ماه 97، در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، با اشاره به معرفی«مدل رهبری اثربخش سازمان» و ضرورت شفافیت در برنامه ها، افزود: فساد در جایی لانه می کند که شفافیت نباشد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این مطلب که یکی از ماموریت های مجلات رشد، علاوه بر دانش افزایی، پشتیبانی از محتوای کتب درسی است، افزود: یکی از رویکردهای مهم این نشست در سال جدید تعامل بیشتر دفتر انتشارات و تکنولوزی آموزشی با سایر دفاتر به عنوان مهمترین تامین کننده اجزای بسته آموزشی است.

وی با بیان این مطلب که ارزش انسان به «داشته هایش» نیست. بلکه به «داده های» اوست، در توضیح مطلب افزود: «داده ها» یعنی آن چیزی که به دیگران بخشیده ایم. این هاست که به انسان ارزش می دهد. در محیط کار نیز به اقتدار سازمان کمک خواهد کرد.

دکتر تورانی گشاده دستی به ویژه در محیط علمی را یکی از مهمترین عوامل پیشرفت قلمداد کرد و اضافه نمود: یافته های علمی و پژوهشی خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به تدوین فرایندنمای(مدل رهبری اثربخش سازمان) که اخیرا منتشر شده، اضافه کرد: در این مدل سه راهبرد کلان انطباقِ بسته های آموزشی با سند تحول و برنامه درسی ملی، ماندگاری و پایداری کتب درسی است که با 3 سیاستِ مرزگستری، سیاست چند تالیفی و سیاستِ سبک سازی و چابکی برنامه درسی محقق خواهد شد.

 دکتر تورانی در فرازی دیگر از سخنان خود به مدیران دفاتر توصیه کرد؛ چنین جلساتی را بیشتر برگزار کنند و در آن فعالیت ها و اقدامات خود را به نقد و چالش بکشند. نگران انتقاد نباشند، زیرا نقد برنامه ها و فعالیت ها سبب شناسایی نقاط ضعف ها می شود و می توان با اصلاح فرایندها، زمینه اعتلای سازمان را فراهم می سازد.

وی با بیان این مطلب که هرگز نباید فکر کنیم، همه کارها و فعالیت هایمان بی عیب و نقص است، افزود: هنوز تا وضع مطلوب فاصله داریم و باید با همفکری، مشارکت و ایجاد انگیزه در کارکنان این خلاء را جبران کنیم.

سرپرست سازمان پژوهش از برگزاری میزگردی با عنوان «میزگرد شفافیت» خبر داد و اضافه نمود: قرار است در این میزگرد هریک از مدیران گزارشی شفاف از عملکرد خود ارائه و به سئوالات حاضران پاسخ دهند. نباید نگران فضاسازی ها بود، زیرا ادامه چنین روندی  اقتدار سازمان را افزایش خواهد داد. زیرا فساد در جایی لانه می کند که شفافیت نباشد.

سردبیر مجله رشد مدیریت با اشاره به تمثیل «فیل در تاریکی»، اضافه کرد: خوشبختانه امروز سند تحول به عنوان چراغ نقشه راه و مسیر ما را روشن ساخته و همه باید فعالیت های خود را در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی با رویکرد جدید «مدل مدیریت اثربخش» با شوق و رغبت وظایف خود را به انجام برسانیم.

دکتر تورانی با اشاره به رشد پر شتاب علم و فناوری درجهان امروز، افزود: برابر برخی نظریات حجم اطلاعات بشری هر 12 ساعت به دو برابر افزایش می یابد. لدا سازمان که به عنوان مغز متفکر آموزش و پرورش مطرح می شود، باید زمینه یادگیری مادام العمر همه اعضای خود را فراهم آورد و همکاران هر روز گامی به جلو بردارند تا به جایگاه واقعی و شایسته یک سازمان پویا و بالنده دست یابند.

در ادامه جلسه دکتر تورانی از حاضران خواست تا نظرات و انتقادات خود را به صراحت بیان نمایند که چند تن از حضار و نقد و نظر خود را بیان نمودند.

 

 

منبع: پورتال مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
تعداد بازدید : ۹۷۰
کد خبر : ۲,۸۲۶
Loading
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید