عکس رهبر جدید
زیبایی‌های قرآن و عترت در جام طهور
گفت‌وگوی فصلنامه‌ی «رشد آموزش قرآن» با مدیر مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری جام طهور

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حقیقت، مدیر مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری جام طهور در گفت‌وگو با فصل‌نامه‌ی رشد آموزش قرآن، برنامه‌های این مؤسسه را تشریح کرد.

مدیر مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری جام طهور در این مصاحبه گفت: «این مؤسسه، غیرانتفاعی و غیروابسته به نهادهای دولتی است و هدف آن انتقال پیام قرآن و عترت از طریق پایگاه‌های اینترنتی می‌باشد.»
وی افزود: «برای ورود به سایت‌های طهور، هیچ شرطی وجود ندارد. هرکس می‌تواند با داشتن نشانی پایگاه، وارد آن شود و از مواد موجود در آن استفاده کند. استفاده از مطالب آن نیز رایگان است. البته یک پایگاه کاربران هم داریم که به دلیل ارائه‌ی سرویس ویژه، علاقه‌مندان ابتدا در پایگاه ثبت‌نام می‌کنند.
پایگاه طهور نوعی پایگاه جامع اینترنتی است که حاصل فعالیت‌های مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری جام طهور، پس از پردازش لازم، در این پایگاه قرار می‌گیرد. این پایگاه از جمله با هدف‌های زیر سازمان‌دهی شد:
ـ فراهم‌سازی امکان دست‌رسی سریع و آسان به معارف دینی، همراه با دسته‌بندی‌های منطقی، استفاده‌ی بهینه از محتوای موجود در معارف اسلامی و ارائه‌ی نظریات اندیشمندان شیعی در حوزه‌های گوناگون
پایگاه اینترنتی طهور به عنوان پایگاه مادر، دربرگیرنده‌ی 9 پایگاه فرعی است که هر یک با نشانی مستقل به موضوع مشخصی اختصاص یافته‌اند. ورود به این پایگاه‌ها، هم از طریق پایگاه مادر و هم به صورت مستقل امکان‌پذیر است. پایگاه‌های فرعی و به عبارت بهتر پایگاه‌های تخصصی، عبارت‌اند از: 1. کتابخانه‌ی طهور؛ 2. دایره‌المعارف طهور؛ 3. اعلام طهور؛ 4. کتاب‌شناسی طهور؛ 5. ترجمه‌ی قرآن طهور؛ 6. تفسیر طهور؛ 7. پادکست طهور؛ 8. سایت کاربران؛ 9. سایت پنج روز.
حجت‌الاسلام و المسلمین حقیقت، نشانی پایگاه اینترنتی طهور را www.tahoor.com اعلام کرد.
متن کامل این مصاحبه را می‌توانید در آخرین شماره‌ی فصل‌نامه‌ی رشد آموزش قرآن، شماره 32، بهار 1390 مطالعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۶۳۰
کد خبر : ۲۵۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید