عکس رهبر جدید
۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ۱۲:۲۹
خطرناک‌ها در سازمان شما
مقاله‌ای از ماهنامه‌ی «رشد مدیریت مدرسه»

ماهنامه‌ی رشد مدیریت مدرسه در این شماره‌ی خود، مقاله‌ای با عنوان: «هفت نفر از خطرناک‌ترین افراد در سازمان شما» ارائه کرده است که جالب توجه است.
در ابتدای این مقاله که توسط دکتر حیدر تورانی تهیه شده، آمده است:
«بیشتر مردم از هم‌قطاران جاه‌طلب خود در هراس‌اند؛ کسانی که برای جبران ضعف‌ در کمبودهای خود در رسیدن به مقاماتی که می‌خواهند شدیداً تلاش می‌کنند. واقعاً اگر این افراد جاه‌طلب، به همان اندازه که خود فکر می‌کنند با استعداد باشند، می‌توانند با ارزش‌ترین همکاران شما باشند؟ شما می‌توانید به رقابت با نقاط مثبت و محاسن آن‌ها بپردازید، و از آن‌ها جلو بزنید.
افراد واقعاً خطرناک در تشکیلات شما هرگز جاه‌طلبی خود را بروز نمی‌دهند. آن‌ها دستور جلسه‌ی محرمانه‌ای دارند که عناوین آن، بر شما و یا شاید بر خودشان هم پوشیده است؛ دستوری که اولین و مهم‌ترین مسأله‌اش «بقای نفس» است. آن‌ها مثل چربی شیر نیستند که با زدن شیر، روی آن جمع شوند، آن‌ها به شدت سعی می‌کنند پنهان بمانند و مطرح نشوند. این‌گونه آدم‌ها را در هر تشکیلاتی می‌توان دید. اما شاید در تشکیلات شما کمتر یافت شوند ولی شناختن آن‌ها و علم به این‌گونه افراد می‌تواند امنیت ذهنی و سازمانی‌تان را افزایش دهد. در ذیل به 7گونه‌ی خطرناک آن‌ها اشاره شده است. بهتر است این مطلب را ابتدا مدیران مناطق و رؤسای سازمان‌ها بخوانند.
1. آدمی که می‌گوید: «هر کاری بخواهید برایتان انجام می‌دهم»؛
2. آدمی که مدعی است همه‌چیز را می‌داند؛
3. مافوق همیشه موافق؛
4. آدم‌های صرفاً اداری؛
5. آدم‌های بی‌استعداد ذاتی؛
6. محرم راز و یار دمساز؛
7. آدم‌های بی‌استعداد مقطعی.»
این مقاله در ادامه، ویژگی‌های شخصیتی این افراد خطرناک را تشریح کرده است. برای آگاهی بیشتر درباره‌یاین افراد می‌توانید به جدیدترین شماره‌ی ماهنامه‌ی رشد مدیریت مدرسه، شماره‌ی6، اسفند 1389 مراجعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۵۴۰
کد خبر : ۲۰۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید