عکس رهبر جدید
۷ اسفند ۱۳۸۹ ۱۰:۴۴
فیلم رشد
گفت‌وگوی «رشد تکنولوژی آموزشی» با مدیر اجرایی جشنواره

بهره‌گیری از توانایی‌های صنعت سینما در آموزش و پرورش و نقش مؤثر آن در فرایند یاددهی و یادگیری از اهداف مهم برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد است.

آقای سید امیر هاشمی، مدیر اجرایی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم رشد در گفت‌وگو با ماهنامه‌ی رشد تکنولوژی آموزشی با بیان این مطلب افزود: «هدف دیگر این جشنواره، ساخت فیلم‌های آموزشی و تربیتی است که حضور معلمان فیلم‌ساز در آن، به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر در فرایند تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.»
آقای هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از چهلمین جشنواره، اهداف مورد نظرتان تحقق یافته است، گفت: «به نظر من تا حدود زیادی بله؛ البته شاید نواقصی هم در کار باشد. بدین‌معنی که نسبت به امکاناتی که در اختیار جشنواره قرار می‌گیرد، مثل بودجه، خیلی خوب عمل کرده و نسبت به آن‌چه که باید در اختیار گذاشته می‌شد و نشده است، خیر.
ما می‌توانستیم به اهداف بیشتری نایل شویم، ولی همان‌طور که قبلاً هم توضیح دادم، جشنواره توانسته است به سطح دانش علمی و هنری شرکت‌کنندگان و سازندگان فیلم‌های علمی و آموزشی کشورمان بیفزاید. تا جایی که به‌زعم من، در چهل سالگی جشنواره، باید گونه‌ای از سینما به نام «سینمای آموزشی» را به جامعه‌ی هنری معرفی کنیم، یا این‌که فیلم‌های آموزشی در فرایند برنامه‌ی درسی، برای تحقق بسته‌ی آموزشی همراه با کتاب درسی به‌کار گرفته شود. این‌ها امتیازاتی است که جشنواره توانسته پس از نزدیک به نیم‌قرن تجربه، به نظام آموزش وپرورشمان هدیه کند.»
مشروح این مصاحبه را می‌توانید در شماره‌ی جدید رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 6، اسفندماه 1389 مطالعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۶۵۵
کد خبر : ۱۹۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید