عکس رهبر جدید
هشتمین جشنواره عکس رشد برگزیدگان خود را معرفی کرد
مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره عکس رشد روز سه‌شنبه 23 مهرماه در محل نگارخانه صبا برگزار شد

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام دکتر بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، معاونین دفتر، عکاسان برگزیده هشتمین جشنواره و تعدادی از دانش‌آموزان و هنرآموزان مدارس تهران برگزار شد، تندیس جشنواره لوح تقدیر و هدایایی به برگزیدگان اهداء شد.
در ابتدای این مراسم محمد ناصری، مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از افزایش 40 درصدی شرکت کنندگان در جشنواره عکس رشد نسبت به سال گذشته خبر داد  و گفت: «در این دوره از جشنواره 1588 نفر شرکت کرده‌اند که 1027 نفر در گروه سنی بزرگسال و 561 نفر در گروه سنی دانش‌آموزی هستند و در مجموع 16428 عکس به جشنواره ارسال شده است».
مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اظهار داشت: «با برگزاری هشت دوره جشنواره عکس رشد که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود توانسته‌ایم عکس‌های مورد نیاز مجلات رشد را که برخی تیراژ میلیونی دارند تأمین کنیم و ضمن شناسایی استعدادهای فراوان این حوزه ارتباط مستمر و مؤثری را با هنرمندان و عکاسان معلم، دانش‌آموزان و دیگر علاقه‌مندان برگزار کنیم».
وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همت بیشتر علاقه‌مندان و هنرمندان عکاس شاهد شکوفایی بیشتر استعدادهای موجود باشیم و در دوره‌های بعدی عکس‌های بیشتری و غنی‌تری به جشنواره عکس رشد ارسال شود.
حجت‌الاسلام محمدیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در این مراسم اظهار داشتند: «عکس ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارد که به‌کارگیری و استفاده از آن در کتاب‌های درسی و مجلات آموزشی می‌تواند کمک زیادی به انتقال بهتر مفاهیم به مخاطبان داشته باشد».
ایشان تأکید کرد: «بعد از هشت دوره برگزاری جشنواره عکس رشد که الحمدلله نتایج خوب و مفیدی داشته است امیدواریم عکاس، هنرمندان، بخصوص جوانان علاقه‌مند این حوزه در زمینه عکاسی آموزشی و تربیتی نیز تلاش‌های موثری داشته باشند و شاهد ارایه چنین عکس‌هایی برای غنی‌تر شدن کتاب‌های درسی و مواد آموزشی باشیم».
جشنواره عکس رشد که مراسم اختتامیه هشتمین دوره آن برگزار شد در بهمن‌ماه سال 1392 با انتشار فراخوان از طریق مجلات رشد عمومی و تخصصی رشد و همچنین با درج فراخوان در سایت‌های معتبر و نشریات عکاسی کارخود را آغاز کرد. این جشنواره در دو گروه سنی بزرگسال و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۲۶
کد خبر : ۱,۷۲۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید