عکس رهبر جدید

به گزارش روابط عمومی دفتر انتشارات کمک آموزشی مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان صبح روز پنج‌شنبه 4 اردیبهشت در ساری برگزار شدو برترین‌های مطبوعات کودک و نوجوان در سال‌های 90 و 91 تقدیر شدند.
این آثار مطبوعاتی در 8 بخش «تیتر و خبر»، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت‌وگو»، «گزارش»، «داستان»، «شعر»، «عکس» و «گرافیک مطبوعاتی» مورد ارزیابی قرار گرفت و مجلات رشد در بخش‌های تیتر و خبر، سرمقاله و یادداشت، داستان طنز، شعر، عکس، گرافیک، تصویرسازی و طراحی جلد مجموعاً 14 جایزه به خود اختصاص داد.
بر همین اساس، هیأت داوران بخش «تیتر و خبر» شامل فریدون صدیقی، دکتر یونس شکرخواه و حمید محمدی دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای «تاکسی دیواری» از نشریه‌‌ی رشد جوان، به دلیل کوتاه‌ بودن تیتر (دو کلمه)، مفهوم‌سازی و ملموس‌شدن موضوع و زیر تیتر مناسب که در خدمت تیتر است و طرب و خوش‌آهنگی تیتر، به محمدعلی قربانی اختصاص داد.
بر همین اساس، گروه داوران بخش «سرمقاله و یادداشت» متشکل از علی‌اکبر کسائیان، دکتر محمدعلی شامانی و علی‌اکبر قاضی‌زاده در رده‌ی کودک دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای اثر «بزرگ ‌بودن واقعاً باحال است!» چاپ شده در نشریه‌ی همشهری بچه‌ها، به دلیل نگاه شاد به ماجرای کودکی، نثر روان و صمیمی و پیام مناسب، به مرجان فولادوند اهدا کردند.
همچنین در رده‌ی نوجوان، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی برای اثر «چی می‌بافی؟» از نشریه‌ی رشد نوجوان، به دلیل نثر ساده و روان و موضوع و پیام مناسب، به حبیب یوسف‌زاده تعلق گرفت.
در عین حال در بخش داستان طنز، هیأت داوران، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای مجموعه‌ی «من و عمو جان» از نشریه‌ی رشد دانش‌آموز، به‌دلیل زبان و نثر داستانی، شخصیت‌پردازی متناسب با سن

مخاطب و پرداختن به موضوع‌هایی که برای مخاطب ملموس است و مجموعه‌ی «باشگاه دوست‌نداران محیط زیست» از نشریه‌ی همشهری بچه‌ها، به‌دلیل پرداختن به مسایل مهم و متنوع زیست محیطی، فضاسازی به کمک ابزار و وسایل مدرن و آگاهی‌بخشی به مخاطب درباره‌ی خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند، به‌طور مشترک به شهرام شفیعی و مرجان فولادوند اهدا کرد.
بر اساس این گزارش داوران بخش «شعر»، اسداله شعبانی، بابک نیک‌طلب و مهدی طهوری در رده‌ی شعر کودک و خردسال، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای اثر «نوشابه و شیر» از نشریه‌ی رشد نوآموز، به‌دلیل طنز کودکانه، موضوع ملموس و محسوس مخاطبان و خانواده‌ها، تخیل کودکانه و پیام آموزشی غیرمستقیم، به مریم هاشم‌پور تعلق گرفت.
داوران بخش «عکس» شامل اسماعیل عباسی، دکترمحمد ستاری و اسعد نقشبندی در رده‌ی کودک،دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را به‌طور مشترک برای مجموعه عکس‌های چاپ شده در نشریات رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز به‌دلیل گستردگی کار، کیفیت مطلوب عکس‌ها و تلاش مستمر، و مجموعه عکس‌های چاپ شده در نشریه‌ی پوپک به‌دلیل ایده‌ی نو، تلاش برای معرفی نقاط گوناگون ایران از طریق رسانه‌ی عکس و سخت‌کوشی و پشتکار برای انجام کار، به اعظم لاریجانی و عدالت عابدینی اهدا کرد.
همچنین در بخش عکس نشریات کودک و خردسال اعضای داوری، دیپلم افتخار را به‌دلیل داشتن درک درست از مخاطبان در ارتباط با عکس، استفاده‌ی به‌جا و مستمر از آن و رعایت حقوق عکاس به‌عنوان مؤلف اثر، به نشریات رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز اختصاص داد.
در بخش طراحی گرافیک (صفحه‌آرایی) همین رده، داوود صفری و میترا چرخیان دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را، به‌طور مشترک برای صفحه‌آرایی نشریه‌ی رشد نوآموز و رشد کودک به‌دلیل ارتباط مناسب متن و تصویر، به‌کارگیری ظرفیت‌های تصویرگری برای ایجاد تنوع، روان‌خوانی مطابق با گروه سنی و رعایت سفیدخوانی مناسب، به دست آوردند.

هیأت داوران، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را در بخش قصّه‌ی تصویری یا پی‌نما (کمیک استریپ) رده‌ی کودک، برای مجموعه آثار چاپ شده در نشریه‌ی رشد نوآموز به‌دلیل پلان‌بندی مناسب و ایجاد فضای متفاوت و ترکیب‌بندی خلاق، به مجید صالحی اهدا ‌کرد.
هم‌چنین لاله ضیایی دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای مجموعه آثار منتشر شده در نشریات رشد کودک، نوآموز و دانش‌آموز، به‌دلیل سادگی طنز و مخاطب‌شناسی، به دست آورد.
صابر شیخ‌رضایی دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای روی جلد نشریه‌ی رشد جوان به‌دلیل به کارگیری عناصر تصویری بومی و ترکیب‌بندی مناسب، کسب کرد.
وحید خاتمی دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای مجموعه آثار منتشر شده در نشریه‌ی رشد نوجوان، به‌دلیل تصویرسازی واقع‌گرایانه و مناسب با گروه سنی نوجوان و مهارت در طراحی و ترکیب‌بندی از آن خود کرد.
در عین حال، در بخش‌ قصّه‌ تصویری یا پی‌نما (کمیک استریپ) همین رده هیأت داوران، دیپلم افتخار و دو کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را به‌طور مشترک به محمود علیمرادی برای رویارویی با اژدها در نشریه‌ی یکی بود یکی نبود و علی محمدی و محمد طحانی برای مجموعه‌ی سردار بدر در نشریه‌ی رشد نوجوان سال 91 به‌دلیل تصویرگری واقع‌گرایانه و القای فضای حسی خوب و به کارگیری رنگ و ترکیب‌بندی مناسب برای فضاسازی و القای مفاهیم تعلق گرفت.
این گزارش می‌افزاید در بخش اینفوگرافی - یکی از شاخه‌های جدید گرافیک که به تناسب رشد فن‌آوری، پیشرفت قابل توجهی کرده است - رده‌ی نوجوان گرافیک مطبوعاتی هیأت داوران، لوح تقدیر و یک کارت هدیه‌ی پنج میلیون ریالی را برای مجموعه آثار چاپ شده در نشریه‌ی رشد جوان به ایمان اوجیان اختصاص داد.
یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان روز 4 اردیبهشت در ساری به کار خود پایان داد.

تعداد بازدید : ۱,۴۴۰
کد خبر : ۱,۵۵۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید