عکس رهبر جدید
حضور پررنگ مجلات رشد در یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

به گزارش روابط عمومی دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش، از بین 166 عنوان اثر که توسط هیئت داوران بخش «سرمقاله و یادداشت» یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان بررسی شد، 9 اثر در بخش سرمقاله‌ کودک و نوجوان و یادداشت به عنوان نامزد دریافت جایزه برگزیده شدند.
در عین حال، در بخش سرمقاله کودک «مرجان فولادوند» با اثر «بزرگ‌بودن واقعاً باحال است!» از نشریه همشهری بچه‌ها، «زهره پریرخ» با اثر «سلام» از نشریه کوشش و «منیژه شعاعی» با اثر «خوشحالی بزرگ ما» از نشریه سروش کودکان به عنوان نامزد انتخاب شدند.
همچنین «حبیب یوسف‌زاده» با اثر «چی می‌بافی؟» از نشریه رشد نوجوان و «محمدعلی قربانی» با آثار «بهترین هدیه، سرمایه تحریم ناپذیر» از نشریه رشد جوان در بخش سرمقاله نوجوان به عنوان نامزد از سوی هیئت داوران معرفی شدند.
بر همین اساس، هیئت داوری در بخش «یادداشت»، «حدیث لزر غلامی (لیلی شیرازی)» با اثر «گاهی کمی بخواب!، شما در قطار خداوند نشسته‌اید» و «پگاه شفتی» با اثر «دوستی‌هایت را سر و سامان بده» و «سید سروش طباطبایی‌پور» با اثر «انعکاس صدای تو» هر سه از نشریه دوچرخه و «مهناز فتاحی» با اثر «نامه‌ای از کودک جنگ به کودک صلح» از نشریه کیهان بچه‌ها، نامزد دریافت جایزه شدند.
هیئت داوران این جشنواره در بخش «تیتر و خبر» از میان 59 اثر ارسالی، 3 اثرِ «تهمینه حدادی» را برای تیتر «تاکسی دیواری» و «مهتاب خسرو شاهی» را برای تیتر «فصل سیبل» و «مریم سعید‌خواه» را برای تیتر «بفرمایید بستنی داغ» هر سه از نشریه رشد جوان به عنوان نامزد اعلام کردند. هیئت داوران با توجه به اندک‌ بودن موارد ارسالی به بخش «خبر»، در این رشته انتخابی نداشتند.
بر اساس همین گزارش، هیئت داوران بخش «گفت وگو» 82 اثر رسیده به دبیرخانه را مورد بازبینی قرار داد و 4 اثر «من دانش‌آموز دنیا هستم!« اثر «آیدا ابوترابی» از نشریه‌ دوچرخه، «معطل فعل مُعتل نشوید» اثر «مریم سعیدخواه» از نشریه‌ رشد جوان، «بوی گل سرخ» اثر «زهرا عبدی» از نشریه‌ ملیکا و «نگذاریم مگس از سر انگشت طبیعت بپرد!» اثر «محمد سرابی» از نشریه‌ دوچرخه را به عنوان نامزد معرفی کرد.
همجنین در بخش «گزارش» از میان 183 اثر که داوری شد 4 اثر «تهمینه حدادی» برای «مدرسه‌ی مهمان‌نوازی» از نشریه‌ رشد جوان، «الهام کاظمی» برای «بیمارستان عروسک‌ها!» و «زهرا سپیدنامه» برای «پاندای کونگ‌فوکار شورا!» هر دو از نشریه‌ همشهری بچه‌ها و «محسن صفری» برای «هری‌پاتر روی میز نوجوان‌ها» از نشریه‌  انتظار نوجوان به عنوان نامزد دریافت جایره انتخاب شد
همچنین هیئت داوران 455 اثر را در رده‌ شعر کودک و خردسال و رده‌ی شعر نوجوان مورد بازبینی و بررسی قرار داد.
در بخش شعر کودک و خردسال، اثر «طیبه شامانی» برای شعر «کوچه‌ی شیطان» از نشریه‌ رشد نوآموز و «مریم هاشم‌پور» برای اثر «نوشابه و شیر» از نشریه‌ رشد نوآموز و «خواب برفی» از نشریه سه چرخه نامزد شدند.
در عین حال در بخش شعر نوجوان، «محمد عزیزی» برای شعر «شعر غنچه‌ی مچاله» از نشریه‌ کیهان بچه‌ها و «مهدیه نظری» برای اثر «شعر خشم» از نشریه‌ دوچرخه به عنوان نامزد دریافت جایزه اعلام شد.
آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در 8 بخش «تیتر و خبر»، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت‌وگو»، «گزارش»، «داستان»، «شعر»، «عکس» و «گرافیک مطبوعاتی» مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت.
یازدهمین جشنواره مطبوعات، رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان از اول تا چهارم اردیبهشت در مازندران برگزار می شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۸۵
کد خبر : ۱,۵۴۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید