عکس رهبر جدید
حجت‌الاسلام و المسلمنی دکتر محی‌الدین بهرام‌ محمدیان در گفت‌وگو با رشد آموزش قرآن تشریح کرد:
راز و رمز نام‌های قرآن

قرآن چه نام‌های دیگری به جز این نام دارد؟ آیا «کتاب»، «فرقان»، «تنزیل» و ... هم از نام‌های دیگر قرآن هستند؟ آیا در این نام‌گذاری‌ها و وضع این عناوین و  القاب، راز و رمزی نهفته است و به نکات دقیق و ظریفی توجه شده‌است؟ آیا خداوند کتابش را به گونه‌ای متفاوت با عرب، نام‌گذاری کرده‌است؟ آیا ...
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با فصل‌نامه‌ی رشد آموزش قرآن ضمن دادنِ پاسخ به سؤالات مذکور، راز و رمز نام‌های قرآن را تشریح کرده‌است.
دکتر محمدیان در ابتدای این گفت‌وگو آورده‌است: «اصطلاحات و واژه‌هایی که محققان و صاحب‌نظران به کار می‌گیرند، دارای ؟؟؟ و مفاهیمی است که باید همراه با طرز تفکر و اندیشه‌ی خاص آن محقق و صاحب‌نظر که به موجب آن پدیده‌ها و حوادث را تفسیر می‌کند، بررسی شود تا نتایج مطلوب و واقعی و یا نزدیک به آن، به دست آید. مثلاً مفهوم واژه‌هایی هم‌چون «آزادی»، «حق» و «عدالت» در طرز تفکر اسلامی، با مفهوم این الفاظ در اندیشه‌های مغایر با اسلام، تفاوت و اختلاف اساسی دارد.»
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در بخش دیگری از این مصاحبه، گفته‌است: «مسلمانان نام «قرآن» را برای  کتاب خدا انتخاب نکرده‌اند، بلکه خداوند این کتاب آسمانی را «قرآن» نامیده‌است.»
دکتر محمدیان در ادامه‌ی این مصاحبه اظهار می‌دارد: «کلمه‌ی کتاب» در قرآن حدود 250 مرتبه به کار رفته است که در اکثر موارد، منظور از آن «قرآن» است.
متن کامل مصاحبه با حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان را می‌توانید در شماره‌ی زمستانِ فصل‌‌نامه‌ی رشد آموزش قرآن پی‌ بگیرید.

تعداد بازدید : ۲,۲۷۵
کد خبر : ۱۵۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید