عکس رهبر جدید
دکتر علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با «رشد آموزش راهنمایی» عنوان کرد: دوره‌ی راهنمایی، نامی بی مسمّا و بی‌نشان
با توجه به شرایط امروز، «هویت‌جویی» بین نوجوانان به تأخیر افتاده است

زمانی که دوره‌ی راهنمایی تشکیل شد، منظور این بود که بچه‌ها در  این دوره استعدادسنجی شوند، قابلیت‌هایشان مشخص شود و هویت اولیه پیدا کنند و بر همین اساس هم به سمت رشته‌های خاصی هدایت شوند که مسیر زندگی‌شان را تا انتها مشخص کند؛ اما چنین برنامه‌ای محقق نشد.
مطالب فوق بخشی از اظهارات دکتر علی‌اصغر احمدی مسئول کمیته‌ی ساختار تدوین برنامه‌ی درسی ملی در گفت‌وگو با ماهنامه‌ی رشد آموزش راهنمایی تحصیلی است.
وی گفت: «ما معتقدیم برنامه‌ی دوره راهنمایی در سال‌های گذشته محقق نشده است و قابلیت‌های نوجوانان مخصوصاً در شرایط امروز، این اجازه نمی‌دهد  تا چنین برنامه‌ای اجرا شود. ما معتقدیم، تعیین خط سیر زندگی، تحصیل و شغل نوجوانان، تا زمان ورود به دانشگاه هم امکان‌پذیر نیست. یعنی اگر فردی در دوره‌ای، رشته‌ی ریاضی را می‌خواند، به این معنا نیست که در همین زمینه قابلیت، استعداد و توانمندی دارد. بلکه ممکن است به سایر زمینه‌ها گرایش پیدا کند.»
دکتر احمدی در ادامه گفت: «در شرایط کنونی، همه‌ی دانش‌آموزان، چه دانش‌آموزی که خوب درس می‌خواند و چه بر عکس، برای زندگی‌ کردن آماده نیستند. مخصوصاً پسران که قربانیان این نظام هستند و به اشکال گوناگون آسیب می‌بینند. دامنه‌ی این مشکل به دختران نیز می‌رسد. پس ما احتیاج داریم که آموزش عمومی را تقویت کنیم.»
مسئول کمیته‌ی ساختار تدوین برنامه‌ی درسی ملی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «با توجه به شرایط امروز، «هویت‌جویی» بین نوجوانان به تأخیر افتاده است. بر همین مبنا گفتیم که دوره‌ی راهنمایی، بی‌نشان است.»
متن کامل اظهارات دکتر علی‌اصغر احمدی را می‌توانید در شماره‌ی دی ماه 1389 رشد آموزش راهنمایی تحصیلی ببینید.

تعداد بازدید : ۱,۷۰۹
کد خبر : ۱۵۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید