عکس رهبر جدید
دکتر عباس صدری، مدیر سند تحول راهبردی در گفت‌وگو با رشد مدیریت مدرسه تشریح کرد: بایدها و نبایدهای کار مدیران مدارس
تحول بنیادین در آ‌موزش و پرورش نیازمند بستر اجتماعی و فرهنگی مناسب است و همراهی بیش از پیش خانواده‌ها، مدیران و کارشناسان را می‌طلبد

دکتر عباس صدری، مدیر سند تحول راهبردی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فصل‌نامه‌ی رشد مدیریت مدرسه ضمن بیان این مطلب، گفت: «شکی نیست که مطالعه‌ی «سند تحول راهبردی آموزش و پرورش»، اعم  از «رهنامه‌ی تعلیم و تربیت»، برای همه‌ی مسئولان لازم است؛ به ‌طوری که یک مطالعه‌ی اولیه‌ی بر روی این‌ها انجام شود. رکن اول صحبت من بر این بحث استوار  است که مدیران مدارس از طریق این سند، لااقل بایدها و نبایدهایی را که در فرایند کاری خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرند، احتساب کنند. متاسفانه امروزه در مدارسمان شاهد کارها و تغییر و تحولاتی هستیم که اصلاً نباید صورت بگیرد. کارهایی انجام نمی‌دهیم که  باید  انجام دهیم. شاید این سند برای مجریان در داخل مدارس خیلی راهگشا باشد. آن‌ها می‌توانند باید و نبایدها را در مدرسه تمرین کنند. امروزه مدیر مدرسه، چه در درون آموزش و پرورش، چه در مدرسه و چه در تعاملش با بیرون، کارهایی انجام می‌دهد  که اصلاً نباید انجام دهد.
وی‌ افزود:
«مدیران مدرسه‌ها، لااقل یک‌بار رهنامه‌ی تعلیم و تربیت و سایر اسناد مرتبط با تحول راهبردی در ‌آموزش و پرورش را بخوانند و از این طریق، بایدها و نبایدهای کارشان را شناسایی کنند و در تمرین آن‌ها بکوشند. سندهای تحولی، در صدد هم راستا ساختن مدیران مدرسه‌ها با هدف‌های تعلیم و تربیت هستند. مدرسه یک سرمایه‌ی اجتماعی است و نقش مدیران مدرسه‌ها در ایجاد و گسترش این سرمایه‌ی اجتماعی بی‌بدیل است.»
دکتر عباس صدری در  این گفت‌وگو به مسائل مهم دیگری در رابطه با سند تحول راهبردی آموزش و پرورش پرداخته است که متن کامل آن در جدیدترین شماره‌ی ماهنامه‌ی رشد مدیریت مدرسه (شماره‌ی پی‌درپی 73، دی‌ماه 1389) چاپ شده‌است.

تعداد بازدید : ۲,۶۶۶
کد خبر : ۱۴۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید