عکس رهبر جدید
دهمین جشنواره کتاب‌ های آموزشی رشد
دکتر حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد که عصر دیروز، هفتم بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد بر چهار نکته کلیدی سخنان ریاست جمهوری در روز اول مهر اشاره کرد و گفت: «احیای زنگ انشا، زنگ مطالعه و گفت‌وگو و آموزش حقوق شهروندی در دستور کار سازمان قرار گرفته است تا از این طریق کتاب و کتابخوانی در نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش قوت بگیرد».
وی ادامه داد: «سامان‌بخشی منابع آموزشی از طریق این جشنواره آینده مناسبی را برای حوزه کتاب‌های مکتوب رقم زده است و به طور کلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشان از تولید آثار فاخر در عرصه کتاب‌های درسی و آموزشی دارد».
کفاش در اشاره به سیاست جدید معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: «از امروز به بعد کتابی جز با تأیید دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و با اتکا به کتاب‌نامه رشد برای برگزاری نمایشگاه‌ها و تجهیز کتابخانه‌های مدارس خریداری نخواهد شد».
معاون وزیر آموزش و پرورش علت وجود کتاب‌های نامناسب و غیر استاندارد در نمایشگاه‌های مدارس و کتابخانه‌ها را اطلاع رسانی ناکافی دانست و بیان کرد: «شمارگان کتاب‌نامه رشد سه هزار نسخه است، در حالی که حداقل ۱۳۰ هزار کتابخانه در مدارس کشور وجود دارد، بنابراین باید از راه‌های مختلفی مانند آموزش ضمن خدمت، صدا و سیما، مجلات رشد و سایر مطبوعات کتاب‌های مناسب به معلمان، مدیران و والدین معرفی شود».
وی همچنین با اشاره به نقش مهم ناشران بومی در تأمین نیازهای خاص گفت: «آموزش‌و‌پرورش باید تمام ناشران را زیر چتر خود قرار داده و گرو‌ه‌های ارزیابی کتاب‌های آموزشی را توسعه دهد».
کفاش با طرح این پیشنهاد که عنوان جشنواره از «منابع آموزشی» به «منابع علمی، آموزشی و تربیتی» توسعه پیدا کند، بیان کرد: «با توجه به نگاه کل‌نگرانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با این کار سایر اعضای بسته آموزش نیز زیر چتر این جشنواره قرار می‌گیرد».
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایجاد بخشی ویژه معلمان و دانش آموزان نویسنده را بسیار مهم خواند و گفت: «توجه به قشر معلمان و دانش آموزان نویسنده که نیازهای آموزشی را بهتر درک می‌کنند، به توسعه فرهنگی و بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک می‌کند».

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد سامان بخشی
تعداد بازدید : ۱,۲۹۵
کد خبر : ۱,۴۶۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید