عکس رهبر جدید
رشد تکنولوژی آموزشی اعلام کرد
آماده باش برای معلمان سراسر کشور

ماهنامه‌‌ی رشد تکنولوژی آموزشی در جدیدترین شماره‌ی خود، به جای یادداشت سردبیر، مقاله‌ای با عنوان «برنامه‌ی درسی ملی و لزوم آمادگی معلمان» چاپ کرده‌است که اعلام آماده باش برای همه‌ی معلمان سراسر کشور می‌باشد.
در قسمت ابتدایی این مقاله که به کوشش «سعید قریشی» عضو گروه تولید برنامه‌ی درسی ملی تهیه شده، آمده است: «گر چه از زمان دایر شدن مدارس به سبک جدید در کشور ما بیش از صد سال می‌گذرد و در  این دوره‌ی طولانی همواره کلاس، درس، کتاب، معلم، مدیر و مدرسه وجود داشته است و افراد شایسته‌ای در این نظام تربیت یافته‌اند، اما هیچ‌گاه مجموعه‌ی مدونی که نشان‌دهنده‌ی فلسفه، مبانی، روی‌کرد، اهداف، محتوا، روش‌ها و شیوه‌های آموزش و ارزش‌یابی در نظام آموزشی باشند، فراهم نگردیده است.
اگر هم اسناد جداگانه‌ای در ا ین زمینه‌ها وجود داشته، به صورت منسجم و یک‌جا تدوین و ارائه نشده‌است. وجود این خلأ مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش را که مسئولیت تهیه‌ی برنامه‌های درسی و تألیف کتاب‌های درسی و کمک آموزشی را بر عهده دارد، بر آن داشت که در فکر تهیه‌ی نقشه‌ای جامع برای برنامه‌های درسی و نظام برنامه‌ریزی درسی باشند و سندی تحت عنوان «برنامه‌ی درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» تولید کنند.
در این جا قصد ما اشاره‌ی مختصری است به آن چه این سند از معلمان انتظار دارد و کوشش‌هایی که معلمان باید برای تحقق بخشیدن به این اهداف انجام دهند تا آن تحول بنیادین که مورد انتظار همه‌ی ماست، اتفاق افتد و نظام آموزش راه‌ پویایی و تکامل را در پیش گیرد

در بخش دیگری از این مقاله آمده‌است: «معلمان و مدیران پیشگام که به توسعه وکاربرد فرایند اندیشه‌ورزی و تفکر در نظام آموزشی علاقه‌دارند، بهتر است نخست در سایت دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی (www.Tallif.net) با چشم‌اندازها، اهداف و راهبردهای یاددهی- یادگیری برنامه‌ی درسی ملی آشنا شوند و آن‌گاه به سایت دفتر انتشارات کمک آموزشی (www.roshdmag.ir) مراجعه کنند و مقاله‌های هماهنگ و همسو با انتظارات برنامه‌ی درسی ملی را مورد مطالعه قرار دهند. به این ترتیب، معلمان و مدیران مدارس می‌توانند با آگاهی و بصیرت کامل، خود را برای اجرای برنامه‌های درسی و تربیتی جدید که از مهرماه سال آینده شروع می‌شود، آماده کنند. ان‌شاءالله»
متن کامل این مقاله را می‌توانید در ماهنامه‌ی رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 4، دی‌ماه 1389 مطالعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۸۷۳
کد خبر : ۱۴۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید