عکس رهبر جدید
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:
۲۵ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۱۴
همه نیازهای ناشران برای چاپ کتاب‌های آموزشی مادی نیست
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «کتاب‌های آموزشی بر اساس پاسخگویی به نیاز مخاطبان منتشر می‌شود و بازار این کتاب‌ها نیز نیازمند ساماندهی است».
سید علی طاهری در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به برگزاری دهمین دوره از جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد در کشور،  اظهار کرد: «این جشنواره می‌تواند در جهت حمایت از ناشران و همچنین مشخص شدن نقاط قوت و ضعف کتاب‌های آموزشی عمل کند. همچنین لازم است که ناشران کم و کاستی‌های موجود را در اختیار مجلس قرار بدهند تا پس از بررسی مجلس، اقدامات لازم در زمینه آن انجام شود».
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تنوع کتاب و البته حضور مختلف ناشران در جشنواره رشد زیاد است، خاطر نشان کرد: «برگزاری هر جشنواره به دلیل حضور مخاطبان و ناشران موجب می‌شود تا نیازهای واقعی مخاطبان شناخته و مشخص شود و این زمینه را برای پاسخگو بودن ناشران و کتاب های آموزشی آماده می کند».
وی با بیان این‌که همه نیازهای ناشران برای چاپ کتاب‌های آموزشی مادی نیست، تصریح کرد: «در ابتدا باید نیازها به طور خاص سنجیده و بررسی شود  پس از آن است که مشخص می‌شود در چه حوزه ای دولت و مجلس می‌تواند حمایت خود را نشان دهد».
سید‌علی طاهری خاطر نشان کرد: «ا اطلاع‌رسانی جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد به خانواده‌ها و حضور گسترده دانش‌آموزان ، دانشجویان و به طور کل مخاطبان می‌توان سطح نیاز آن‌ها را شناخت».



دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد سامان بخشی
تعداد بازدید : ۱,۱۹۹
کد خبر : ۱,۴۱۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید