عکس رهبر جدید
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:
۲۲ دی ۱۳۹۲ ۰۸:۴۵
کتاب‌ های آموزشی
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: «حمایت دولت و مجلس از ناشران کتاب‌های آموزشی تنها به عدد‌، رقم، پول و اعتبار خلاصه نمی‌شود».
نصرالله پژمان‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان این‌که تنها انتظار مالی داشتن از دولت و مجلس اشتباه است، اظهار کرد: «حمایت این دو ارگان از ناشران کتاب‌های آموزشی باید به گونه‌ای باشد که منجر به کیفی‌گرایی در تهیه متون شود».
وی با اشاره به این‌که یکی از اشکالات سیستم آموزشی این است که رویکرد حافظه‌محوری را تقویت می‌کند، تصریح کرد: «این کتاب‌ها انبوهی از اطلاعات را به مخاطب داده و آن را در حافظه آن‌ها می‌گنجاند و فرصت تحقیق و فعالیت را از آن‌ها می‌گیرد».
این نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این‌که در حال حاضر این کتاب‌ها در مقاطع متوسطه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اضافه کرد: «این گروه سنی به دلیل در پیش داشتن کنکور بیشتر از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند و با خواندن این کتاب‌های آموزشی توانایی تست زدن در خود را تقویت می‌کنند».
نصرالله پژمان‌فر خاطرنشان کرد: «برخی رویکردهای کتاب‌های آموزشی از جمله حافظه‌محوری باید اصلاح شود تا مخاطبان آن به دنبال تحقیق و بررسی هم بروند».
وی با اشاره به اهداف عالی در متون آموزشی، ادامه داد: «اگر این اهداف به درستی رعایت شود، نیازمندی‌های مقاطع مختلف (دبستان، دبیرستان، دانشگاه و ... ) تامین خواهد شد».
دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد سامان بخشی
تعداد بازدید : ۹۶۲
کد خبر : ۱,۴۱۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید