سرگروه حوزه درسی تربیت بدنی جشنواره کتاب های آموزشی رشد گفت: «وقتی ناشران بدانند که آثار آن ها مورد ارزیابی قرار میگیرد، بدون شک آنها نیز به سمت موارد مد نظر کارشناسان برای ارتقای کیفیت کتابها متمایل میشوند؛ در نهایت این امر باعث انتشار کتابهای بهتر به منظور کسب مهارتهای لازم از سوی دانشآموزان خواهد شد. اهداف ما برای ارزیابی این است که این دانشآموزان بتوانند در درسهای مورد نیاز تخصصی مثل فوتبال یا والیبال اطلاعات و مهارتهای لازم را کسب کنند و به شایستگی نسبی برسند.»
معصومه رضوانفر در گفتوگو با ستاد خبری جشنواره کتابهای آموزشی رشد، تصریح کرد: «آثار آموزشی حوزه تربیت بدنی با توجه به مخاطبین خاص خود که هنرجویان تربیت بدنی با گروه سنی ۱۴ سال به بالا را شامل میشود، به صورت تخصصی در این دوره از جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتهاند؛ به گونهای که اهداف ما برای ارزیابی آثار آن است که دانشآموزان بتوانند در درسهای مورد نیاز و تخصصی مثل فوتبال یا والیبال، اطلاعات و مهارت های لازم را کسب کنند و به شایستگی نسبی برسند.»
به گفته رضوانفر دانشآموزان باید بتوانند مهارتهای عمومی را از طریق کتابهای کمک درسی حوزه تربیت بدنی فرا بگیرند و در درسهای عملی و اصولی خود شناخت نسبی درباره مسایل پیدا کنند.
کارشناس برنامهریزی رشته تربیت بدنی در مورد روند داوری آثار در این دوره از جشنواره نیز گفت: «ابتدا از ناشران مختلف به صورت آگهی فراخوان عمومی دعوت به عمل آمده است تا آثار خود را در جشنواره عرضه کنند، از این رو ناشران نیز آثار خود را در چرخه قرار دادهاند و تعداد زیادی از کتابهای آموزشی به صورت غربالگری در آمده است.»
وی گفت: «در مرحله دوم آثار حوزه تربیتبدنی بر اساس اصول برنامهریزی، محتوا، تصویر، متن، نمودار و ... مورد بررسی قرار میگیرند و آثار برتر نیز به دبیرخانه جشنواره معرفی میشود.»
سرگروه حوزه درسی تربیت بدنی جشنواره کتابهای آموزشی رشد حرکت کتابهای درسی به سمت تجاری شدن را یکی از آفتهای اصلی عنوان کرد و ابراز داشت: «پس از اتمام جشنواره بیانیهای از سوی هیئت داوران اعلام خواهد شد که در آن تمامی موارد مورد نیاز برای ارتقای جایگاه کتابهای آموزشی گوشزد میشود، از این رو توجه به بندهای این بیانیه میتواند به افزایش کیفیت کتابهای کمک درسی کمک کند.»