سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ۰۷:۱۰

سرگروه حوزه درسی تربیت بدنی جشنواره کتاب های آموزشی رشد گفت: وقتی ناشران بدانند که آثار آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد، بدون شک آن ها نیز به سمت موارد مد نظر کارشناسان برای ارتقای کیفیت کتاب ها متمایل می شوند؛ در نهایت این امر باعث انتشار کتاب های بهتر به منظور کسب مهارت های لازم از سوی دانش آموزان خواهد شد.
اهداف ما برای ارزیابی این است که این دانش آموزان بتوانند در درسهای مورد نیاز تخصصی مثل فوتبال یا والیبال اطلاعات و مهارتهای لازم را کسب کنند و به شایستگی نسبی برسند
معصومه رضوان‌فر در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره کتاب های آموزشی رشد، تصریح کرد: آثار آموزشی حوزه تربیت بدنی با توجه به مخاطبین خاص خود که هنرجویان تربیت بدنی با گروه سنی 14 سال به بالا را شامل می شود، به صورت تخصصی در این دوره از جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ به گونه ای که اهداف ما برای ارزیابی  آثار آن است که دانش آموزان بتوانند در درس های مورد نیاز و تخصصی مثل فوتبال یا والیبال، اطلاعات و مهارت های لازم را کسب کنند و به شایستگی نسبی برسند.
به گفته رضوان فر دانش آموزان باید بتوانند مهارت های عمومی را از طریق کتاب های کمک درسی حوزه تربیت بدنی فرا بگیرند و در درس های عملی و اصولی خود شناخت نسبی درباره مسایل پیدا کنند.
کارشناس برنامه ریزی رشته تربیت بدنی در مورد روند داوری آثار در این دوره از جشنواره نیز گفت: ابتدا از ناشران مختلف به صورت آگهی فراخوان عمومی دعوت به عمل آمده است تا آثار خود را در جشنواره عرضه کنند، از این رو ناشران نیز آثار خود را در چرخه قرار داده اند و تعداد زیادی از کتاب های آموزشی به صورت غربالگری در آمده است.
وی گفت: در مرحله دوم آثار حوزه تربیت بدنی بر اساس اصول برنامه ریزی، محتوا، تصویر، متن، نمودار و ... مورد بررسی قرار می گیرند و آثار برتر نیز به دبیرخانه جشنواره معرفی می شود.
سرگروه حوزه درسی تربیت بدنی جشنواره کتاب های آموزشی رشد حرکت کتاب های درسی به سمت تجاری شدن را یکی از آفت های اصلی عنوان کرد و ابراز داشت: پس از اتمام جشنواره بیانیه ای از سوی هیات داوران اعلام خواهد شد که در آن تمامی موارد مورد نیاز برای ارتقای جایگاه کتاب های آموزشی گوشزد می شود، از این رو توجه به بند های این بیانیه می تواند به افزایش کیفیت کتاب های کمک درسی کمک کند.

تعداد بازدید : ۹۰۱
کد خبر : ۱,۴۱۲