عکس رهبر جدید
۱۵ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۲۱
رمزهای یادگیری کودکان
در «رشد پیش‌دبستانی»

«رمزهای یادگیری کودکان» عنوان مقاله‌ای از فصل‌نامه رشد آموزش پیش‌دبستانی است که به نکاتی پیرامون یادگیری در کودکان اختصاص دارد.

مقاله رمزهای یادگیری کودکان به قلم دکتر مرجان کیان استادیار دانشگاه خوارزمی نوشته شده است. در ابتدای این مقاله می‌خوانیم: «در حالی‌که شناخت رهنمودها و ویژگی‌های کودکان در سنینی مشخص به‌عنوان راهنما برای مربیان ضروری است، اغلب مربیان و والدین نگران این مسئله هستند که کودک آن‌ها نمی‌تواند همان کاری را انجام دهد که کودک هم‌سن وی می‌تواند انجام دهد. مثلاً نمی‌تواند اعداد را جمع بزند؛ با وجود اینکه از نظر رشد شناختی و اجتماعی کودکی طبیعی است! در چنین وضعیتی مربیان باید از والدین بخواهند که به کودک خود، فرصت کافی برای رشد و پیشرفت را بدهند. دانستن اینکه کودکان با سرعت پیشرفت خودشان رشد می‌یابند و رشد هر کودک متناسب با آهنگ حرکت خود آن کودک است، برای مربیان و والدین اصلی مهم و ضروری است.»
نویسنده مقاله در ادامه آورده است: «شایان ذکر است که گاهی آموزش استانداردها باعث می‌شود این حقیقت نادیده گرفته شود که همه کودکان، نمی‌توانند تمامی مهارت‌ها را در یک محدوده سنی مشخص در خود رشد دهند! بنابراین مربیان باید آگاه باشند که کودکان در سنین مشخص، متناسب با سرعت پیشرفت خود رشد می‌یابند و همه به‌طور یکسان و مشابه، پیشرفت نمی‌کنند.»
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش پیش‌دبستانی، شماره 19، تابستان 1392 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۱,۶۱۳
کد خبر : ۱,۲۳۰
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید