عکس رهبر جدید
۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۰۰
روش زندگی سالم
در «رشد تربیت بدنی»
سبک زندگی، فعالیت‌های عادی و معمول روزانه است که افراد آن‌ها را در زندگی خود به‌طور قابل قبول پذیرفته‌اند، به‌طوری که این فعالیت‌ها روی سلامت افراد تأثیر می‌گذارند. یکی از مقالات این شماره فصل‌نامه رشد آموزش تربیت‌بدنی به سبک زندگی و تأثیر فعالیت بدنی در ارتقای سطح کیفیت زندگی اختصاص دارد. 
«روش زندگی سالم» عنوان مقاله‌ای است که به قلم علیرضا رمضانی و عباس نظریان‌مادوانی نوشته شده است. 
در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: «هدف از اصلاح سبک زندگی، انجام اصلاحات لازم در عادات تغذیه‌ای، فعالیت‌های فیزیکی و سایر رفتارهای مؤثر بر اضافه وزن است. این امر بر پایه یکی از چهار راهبرد زیر استوار است: 
1. دادن آگاهی به فرد در مورد عادات غذایی و انجام فعالیت. 
2. اصلاح و کنترل محرک‌هایی که غذا خوردن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. 
3. توسعه اصول و تکنیک‌های غذا خوردن برای کنترل سرعت غذا خوردن. 
4. تشویق و ایجاد تقویت مثبت به منظور تثبیت و ایجاد انگیزه برای کاهش وزن در کودکان.» 
در ادامه این مقاله آمده است: « به نظر می‌رسد هرچه افراد دانش بیشتری درباره وضعیت تغذیه و نحوه اصلاح و تعدیل آن داشته باشند، به تغییر رفتار مناسب‌تری مطابق با الگوهای بهداشتی و درمانی دست می‌یابند. بنابراین پیشنهاد می‌شود آموزش فعالیت‌های بدنی منظم، تغذیه مناسب و موارد بهداشتی در مدارس در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. زیرا مدارس همیشه در همه جوامع به‌عنوان محیطی مناسب برای آموزش و فراهم آوردن زمینه لازم برای پیروی کردن از سبک صحیح زندگی مطرح شده‌اند. از سوی دیگر با توجه به اینکه فرزندان بهترین پیام‌رسان به والدین هستند، بنابراین لزوم مداخلات بنیادی وسیع برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان جامعه ما با اصول صحیح شیوه زندگی سالم و فراهم آوردن امکانات مناسب عملی در این زمینه ضروری است.» 
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش تربیت بدنی، شماره 46، بهار 1392 منتشر شده است.
تعداد بازدید : ۱,۷۶۶
کد خبر : ۱,۱۷۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید