عکس رهبر جدید
چگونه درس تاریخ را کاربردی و لذت‌بخش کنیم؟
پاسخ به این سؤال، موضوع یک مقاله‌ی پژوهشی از یکی از دبیران درس تاریخ از شهرستان سراوان است.

به عنوان یک معلم تاریخ چگونه درس تاریخ را برای دانش‌آموزان کاربردی فایده‌مند و لذت‌بخش می‌کنید؟
این سؤال، موضوع یک مقاله پژوهشی از عبدالودود سپاهی دبیر درس تاریخ از شهرستان سراوان است. وی ایجاد نگرش درست نسبت به درس تاریخ را در درجه‌ی اول از وظایف برنامه‌ریزان و مؤلفان کتاب‌ها درسی می‌داند و‌ می‌نویسد: «بی مورد نخواهد بود که انتظار داشته‌باشیم محتوای کتاب‌های درسی تاریخ به گونه‌ای تألیف و تدوین شود که ارضا کننده‌ی حس کنجکاوی دانش‌آموزان باشد و روحیه جست‌وجوگری را در آن‌ها شکوفا کند.» وی می‌افزاید: «توجه به تفسیرتاریخ و کشف رموز و قوانین حاکم بر آن از سوی معلمان جنبه فایده‌مدارانه تاریخ را برای دانش‌آموزان برجسته‌ می‌کند.» و می‌افزاید: «معلم تاریخ می‌تواند پس از ذکر وقایع تاریخی برای دانش‌آموزان، با تشریح و ارائه وقایع مشابه از دانش‌آموزان بخواهد که ارتباط «حوادث گذشته را با مسائل و شرایط امروز» نشان دهند تا بدین وسیله به ارزشمندی درس تاریخ و نقش آن در سامان زندگی امروز پی ببرند.
مشروح این مقاله را می‌توانید در شماره‌ی 40 مجله رشد آموزش تاریخ (پاییز89) بخوانند.
 

تعداد بازدید : ۱,۸۳۴
کد خبر : ۱۱۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید