منبع: «رشد آموزش شیمی»
«آموزش شیمی در کلاسهای هوشمند» عنوان مقالهای از فصلنامه رشد آموزش شیمی است که در آن به اثرات هوشمندسازی در تدریس شیمی و مقدمات فراهم کردن دستیابی به اهداف هوشمندسازی پرداخته است.
نویسنده این مقاله هما مقدم، معلم شیمی کرج است. وی در بخشی از مقاله آورده است: «هماکنون که آموزش عمدتاً به سبک شنیداری صورت میگیرد و آزمایشگاه، کتابخانه و وسایل کمکآموزشی موجود از کارایی مطلوبی برخوردار نیستند، میتوان به کمک فناوریهایی
همچون فیلمهای علمی، تصویرهای گرافیکی، پویانمایی، نماهنگ، شبیهسازی مجازی و کتابخانههای الکترونیکی آموزش را از شکل توصیفی آن بیرون آورد و با ارائه ساختارها و واکنشهای شیمیایی، آن را از وضعیت شنیداری به دیداری- شنیداری تبدیل کرد تا پرداختن به جنبه مفهومی،
زمینه شکوفایی نیروهای خلاق و نوآوریها را فراهم کند.»
نویسنده مقاله، در ادامه به مقدمات هوشمندسازی کلاسها اشاره کرده و آنها را چنین برشمرده است:
- آگاهیبخشی و اطلاعرسانی
- تقویت زبان انگلیسی در معلمان و دانشآموزان
- استفاده از دستاوردهای جدید آموزشوپرورش در کلاس
- ایجاد انگیزه در معلمان
ادامه مقاله به تشریح این مقدمات اختصاص دارد.
متن کامل مقاله، در فصلنامه رشد آموزش شیمی، شماره 104، بهار 1392 منتشر شده است.