عکس رهبر جدید
مسابقه‌ی بزرگ «رشد آموزش ابتدایی»
برای شناسایی وبلاگ‌های فعال آموزشی آموزگاران

مجله‌ی رشد آموزش ابتدایی به منظور شناسایی وبلاگ‌های فعال آموزشی آموزگاران و ایجاد بانک اطلاعاتی از وبلاگ‌های فعال، ضمن برگزاری یک مسابقه‌ی بزرگ، از تلاشگران این عرصه نیز قدردانی می‌کند.
متن اطلاعیه‌ی این مسابقه‌ی بزرگ به شرح زیر است:
امروزه در زمینه‌ی ایجاد مسیرهای جدید یاددهی-یادگیری، انتقال اطلاعات و روش‌های آموزش از طریق راه‌اندازی وبلاگ‌های آموزشی معلمان، انقلابی عظیم شروع شده است. اکنون بسیاری از آموزگاران موفق در کلاس‌های درس، وبلاگ‌هایی پویا در فضای مجازی هم دارند. بده-بستان‌های اطلاعاتی در میان وبلاگ‌های آموزشی معلمان آن‌چنان قوی و گسترده است که در تغییرات اخیر برنامه‌های درسی پایه‌های اول، دوم و ششم، برخی از معلمان حتی گوی سبقت را از مسئولان توزیع اطلاعات در وزارت آموزش‌وپرورش ربودند. به همین منظور و برای شناسایی وبلاگ‌های فعال آموزشی آموزگاران، مجله‌ی رشد آموزش ابتدایی با برگزاری مسابقه‌ای بزرگ، ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی از وبلاگ های فعال، از تلاشگران این عرصه نیز قدردارنی خواهد کرد.
شرایط شرکت در مسابقه
1. کلیه‌ی آموزگاران، معاونان، مدیران و مربیان مشاغل در دوره‌ی ابتدایی و پیش‌دبستانی که مدیریت وبلاگی شخصی، مدرسه‌ای یا گروهی را به‌عهده دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
2. وبلاگ‌هایی که در مسابقه شرکت می‌کنند، نباید از سرویس‌دهنده‌هایی استفاده کنند که برای وارد شدن به فضای بلاگ، نیاز به فیلترشکن دارد (الزام به حضور در فضاهای مجازی مجاز که با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مغایر نیست).
3. پروفایل مدیر وبلاگ حتماً باید فعال باشد (لزومی به تکمیل کردن تمامی اطلاعات نیست، ولی حتماً باید مدیر وبلاگ، شناخته شده و دارای مشخصات شناسنامه‌ای معتبر باشد. از اطلاعات پروفایل مدیر وبلاگ، به نحو مقتضی راستی‌آزمایی خواهد شد).
4. وبلاگ هر 10 روز، دست‌کم یک‌بار به‌روز شود. وبلاگ‌هایی که مرتباً به‌روز می‌شوند و نیز وب‌نوشته‌هایی که روز مشخصی برای نوسازی اطلاعات خود دارند، امتیاز مثبت می‌گیرند.
5. وبلاگ‌هایی که صرفاً به ذکر خاطره‌نویسی می‌پردازند، از گردونه‌ی بررسی خارج خواهند بود.
6. وبلاگ‌هایی که علاوه بر خاطره‌نویسی محض، به بیان تجربه‌های کاری می‌پردازند و نمونه‌هایی از کارهای خود در کلاس‌های درس و مدرسه را در قالب متن‌های پی‌دی‌اف، فایل پاورپوینت، پادکست، فیلم، عکس، نمونه سؤال و... برای بارگذاری به‌وسیله‌ی مخاطبان به اشتراک می‌گذارند، در اولویت انتخاب خواهند بود.
7. قالب و ظاهر وبلاگ تا آن‌جایی که به ارائه‌ی محتوا لطمه نزند، با درصد کم در انتخاب مؤثر خواهد بود.
8. افزایش تعداد لینک‌های وبلاگ، به هیچ‌وجه در انتخاب وبلاگ برتر تأثیر نخواهد داشت ولی آمار واقعی بازدیدکنندگان، تعداد و نوع کامنت‌ها (کامنت‌های تبلیغی، دعوتی و بی‌مشخصات محاسبه نخواهد شد) و برخی فعالیت‌های جنبی موجود در وبلاگ (مانند نظرسنجی، پست ثابت و...) در انتخاب تأثیر خواهد داشت.
9. واکنش به رویدادها و فعالیت‌های جاری آموزش‌وپرورش مانند ارائه‌ی هر نوع نقد و اطلاعات درباره‌ی سند تحول بنیادین و برنامه‌ی درسی ملی، برنامه‌ها و کتاب‌های درسی جدید، طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی آموزش‌وپرورش و... نمره‌ی مثبت خواهد داشت. بدیهی است منظور از این بند قرار دادن متن‌های تأییدی در وبلاگ نیست، بلکه نقدها و تحلیل‌های کارشناسی از ارزش بییشتری برخوردار خواهد بود.
10. رعایت امانت‌داری و حقوق معنوی پدیدآورندگان، اصل مهم حضور در فضای مجازی است. در هر مرحله از بررسی‌ها، اگر معلوم شود مطلب یا هر نوع اطلاعات دیگری بدون ذکر منبع در وبلاگی آمده است، آن وبلاگ از گردونه‌ی داوری حذف خواهد شد.

چه‌گونگی حضور در مسابقه
شرکت در مسابقه به شیوه‌ی خوداظهاری است. از این رو لازم است مدیر وبلاگ طی نامه‌ای حداکثر در 500 کلمه با ذکر نشانی وبلاگ، مشخصات خود و اطلاعات مختصری که ارائه‌ی آن‌ها را لازم و ضروری می‌داند، نسبت به معرفی وبلاگ اقدام کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند نامه‌ی 500 کلمه‌ای خود را حداکثر تا 31/2/92 به یکی از نشانی‌های زیر ارسال کنند:
● ارسال نامه به صندوق پستی مجله
● نمابر با شماره تلفن 88301478-021
● ارسال از طریق رایانامه‌ی مجله ebtedayi@roshdmag.ir
● تحویل حضوری به دفتر مجله در تهران
(از وبلاگ‌هایی که به اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی مسابقه اقدام کنند، سپاس‌گزار خواهیم بود).

داوری
پس از جمع‌آوری برگه‌های خوداظهاری، کلیه‌ی وبلاگ‌ها توسط هیئت داوران بررسی شده و برای هر وبلاگ سه برگه‌ی داوری تکمیل می‌شود و براساس میانگین آرای داوران، وبلاگ‌های برتر شناسایی خواهد شد.

امتیازات
● انتخاب 30 وبلاگ برتر (سعی خواهد شد براساس تفاوت‌های موجود در میان انواع وبلاگ‌ها، انتخاب وبلاگ‌های برتر در حوزه‌های گوناگون یا حتی پایه‌ها و رشته‌های متفاوت انجام پذیرد). از وبلاگ‌های برتر، علاوه بر معرفی در پشت جلد یکی از شماره‌های دوره‌ی 93-1392 مجله‌ی رشد ابتدایی، با جوایز و لوح‌های سپاس، تقدیر خواهد شد.
● علاوه بر 30 وبلاگ برتر، وب‌نوشته‌های برتر دیگر تا رتبه‌ی پنجاهم به‌صورت تفصیلی در مجله‌ی رشد ابتدایی معرفی خواهند شد.
● هم‌اکنون پژوهشی به‌وسیله‌ی مجله‌ی رشد ابتدایی درباره‌ی جایگاه وبلاگ‌های آموزشی در نظام‌های آموزشی جهان و ایران در شرف انجام است. در نتایج این پژوهش که به‌صورت کتابی مستقل منتشر می‌شود، مشخصات وبلاگ‌های آموزشی برتر تا هر رتبه‌ای که امکان‌پذیر باشد، درج خواهد شد.

ارتباط
برای هر نوع پرسش درباره‌ی مسابقه با دفتر مجله‌ی رشد ابتدایی در تهران (88839178-021) و نشانی‌های ذکر شده قبلی تماس حاصل فرمایید.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۴
کد خبر : ۱,۱۰۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید