عکس رهبر جدید
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ۱۳:۲۳
مدارس هوشمند مالزی
در «رشد آموزش ریاضی»

مدارس هوشمند، مدارس مبتنی بر فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) هستند. فصل‌نامه رشد آموزش ریاضی در مطلبی به مدارس هوشمند مالزی، محتوای برنامه و یادگیری در این مدارس و استفاده از فاوا در آموزش ریاضی و علوم پرداخته است. 

مقاله «فلسفه مدارس هوشمند در مالزی» به قلم محسن عسکری دبیر ریاضی اصفهان و دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی دانشگاه شهیدبهشتی و زهرا گویا از دانشگاه شهید بهشتی نوشته و منتشر شده است.
در قسمتی از مقاله می‌خوانیم: «طبق گزارش وب‌سایت یونسکو، در رابطه با استفاده از فاوا در آموزش کشورها به سه دسته زیر تقسیم شده‌اند:
1. کشورهایی که در حال تلفیق استفاده از فاوا با نظام‌های آموزشی خود هستند.
2. کشورهایی که شروع به اجرا و آزمایش استراتژی‌های مختلف کرده‌اند.
3. کشورهایی که به تازگی شروع به نصب و راه‌اندازی زیرساخت‌های فاوا کرده‌اند.
این تجزیه و تحلیل نشان داد که در بین 17 کشور آسیا و اقیانوسیه، مالزی و چند کشور همسایه آن، در رده دوم قرار دارند.»
در ادامه مقاله نیز آمده است: «تجهیز مدارس با زیرساخت فاوا، آموزش کافی معلمان و مدیران برای کسب تخصص و آشنایی با کاربردهای پایه‌ای فاوا و توسعه دروس نرم‌افزاری، برخی از اقدامات اولیه در این مسیر است. هم‌چنان که آموزش مستمر در رابطه با طیف وسیعی از کاربردهای فاوا برای معلمان و مدیران و زمان دادن به آن‌ها نیز به‌منظور افزایش اعتماد به نفس‌شان یک اولویت است.
مطالعات موردی نشان می‌دهند که با استفاده از آموزش‌های مناسب و از قبل برنامه‌ریزی شده، معلمان دانش‌آموزان می‌توانند با انگیزه از منابع اینترنتی در جهت آموزش و یادگیری مؤثر و تعاملی بهره ببرند.»
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش ریاضی، شماره 110، زمستان 1391 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۲,۳۲۱
کد خبر : ۱,۰۹۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید