عکس رهبر جدید
دکتر سید ابوالقاسم فروزانی دانشیار گروه تاریخ دانشگاه شیراز در گفت‌و‌گو با رشد آموزش تاریخ عنوان کرد
رشته‌ی تاریخ در جامعه‌ی علمی باید جایگاه شایسته‌ی خود را پیدا کند

تاریخ صحنه‌ی آزمون و خطا برای دستیابی به عالی‌ترین مراحل فرهنگی است و در هر جامعه، فرهیختگان کسانی هستند که از بار فرهنگی شایسته‌ای برخوردارند.
دکتر سیدابوالقاسم فروزانی دانشیار گروه تاریخ دانشگاه شیراز در گفت‌و‌گو با جدیدترین شماره رشد آموزش تاریخ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: «به گواهی آشنا و بیگانه، ملت ما در میان سایر ملل، جایگاه فرهنگی ویژه‌ای دارد و بی‌تردید قدمت تاریخی آن، در بارور شدن فرهنگ کنونی ملت ما نقش غیر قابل انکاری به‌عهده داشته است.»
وی افزود: «مردم این سرزمین با توجه به واقعیات، بسیار زود دریافتند که پاسداری از زبان فارسی که یکی از ارکان اصلی فرهنگ ایرانی است، ضامن بقای هویت ملی آنان است. بدین‌ترتیب نقش تجارب تاریخی در اعتلای فرهنگی مردم این سرزمین مقدس، نمایان می‌گردد و نقش فرهنگ در حفظ هویت ملی شاخص می‌شود.»
دکتر فروزانی همچنین گفت: «لازم است رشته‌ی تاریخ به‌ویژه در جامعه‌ی علمی، جایگاه شایسته‌ی خود را داشته باشد. از جمله نقاط قوت رشته‌ی تاریخ، یکی دبیران شایسته و توانا و با  انگیزه‌ای است که با علاقه و شوق، رسالت مهم خویش را که آشنا ساختن نسل جوان با گذشته‌ی پر افتخار این مرز و بوم است، به انجام می‌رسانند.»
شایان ذکر است دکتر فروزانی از شاگردان سرسخت مکتب خواجه ابوالفضل محمد‌بن حسین بیهقی است. متن کامل گفت‌و‌گوی ایشان را می‌توانید در شماره‌ی پاییز 89 فصل‌نامه‌ی رشد آموزش تاریخ بخوانید.

تعداد بازدید : ۲,۶۷۹
کد خبر : ۱۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید