عکس رهبر جدید
۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۰۰
همه چیز درباره طراحی صنعتی
در «رشد آموزش هنر»

فصل‌نامه رشد آموزش هنر در شماره جدید خود به موضوع طراحی صنعتی، زیرشاخه‌ها و زمینه‌های کاری این رشته و سبک‌ها و رویکردها در طراحی صنعتی پرداخته است.
نگین یشمی، کارشناس ارشد طراحی صنعتی طی مقاله‌ای در فصل‌نامه رشد آموزش هنر، به معرفی رشته طراحی صنعتی پرداخته است. وی در بخشی از مقاله با عنوان «طراحی صنعتی چیست؟» آورده است: «طراحی صنعتی به‌عنوان یک رشته و شغل، آمیخته‌ای است از علم و هنر. هر یک از دو رکن علم و هنر آن‌چنان جایگاه محکم و استواری در پیکره طراحی صنعتی دارند که با حذف هر کدام، روند طراحی صنعتی به سرانجام نمی‌رسد و نهایتاً نتیجه کار یا به‌سمت صنعت صرف منحرف می‌شود یا به‌سوی هنر صرف.
در طراحی صنعتی هرگز یادگیری مستقل و صرف مکانیک، نقاشی، گرافیک و... کمکی نمی‌کند بلکه بسته به نیاز و هدف مشخص، باید اقدام به تحقیق و گردآوری اطلاعات در زمینة مورد نیاز کرد. بنابراین می‌توان گفت که طراحی صنعتی یک رشتة جامع و ترکیبی است. تخصصی که برای کسب آن باید از هر زمینة تخصصی، اطلاعاتی مشخص داشت. تعریف طراحی صنعتی در یک کلام عبارت است از: تعیین ویژگی‌های کمی و کیفی کالا به‌منظور تولید به روش‌های صنعتی.»
نویسنده در ادامه به تعاریفی در رابطه با طراحی صنعتی و انواع آن، مهارت‌های مورد نیاز طراحان و روند انجام طراحی پرداخته است.
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش هنر، شماره 31، پاییز 1391 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۲,۹۱۲
کد خبر : ۱,۰۱۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید