عکس رهبر جدید

در نگاه دشمنان

  فایلهای مرتبط
در نگاه دشمنان
در طول تاریخ، بین نیروهای حق و باطل جنگ‌های زیادی در گرفته‌اند. در بیشتر آن‌ها فرماندهان جبهه‌ی باطل از فرماندهان جبهه‌ی حق متنفّر بودند و سعی می‌کردند در حرف‌هایشان افراد جبهه‌ی حق را شرور و با صفت‌های بد معرّفی کنند. آن‌ها می‌خواستند به دروغ، خود را حق جلوه بدهند و علّت جنگ را برای سربازان خود توجیه کنند. امّا در مورد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، ماجرا متفاوت است؛ دشمنان ایران اسلامی که او را ناجوانمردانه شهید کردند، سخنان متفاوتی درباره‌ی او گفته‌اند. در ادامه، تنها چند جمله را از زبان دشمنان اصلی ایشان با هم می‌خوانیم.

اوباما، رئیسجمهور سابق آمریکا: ژنرال قاسم سلیمانی دشمن من است، ولی برای او احترام ویژهای قائلم.

 

مککریستال، ژنرال آمریکایی: قاسم سلیمانی جزو جذّابترین رهبران نظامی جهان است، امّا کسی او را به درستی نمیشناسد.

 

جان کری، وزیر امور خارجهی سابق آمریکا: برای یک بار هم که شده، مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم.

 

جان مگوایر، از افسران سابق سیا (سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا): قاسم سلیمانی قویترین مأمور مخفی در منطقه است که هیچکس او را نمیبیند.

(البته باید بگوییم سردار سلیمانی مأمور مخفی نبود. همهی دنیا او را به عنوان فرماندهی سپاه قدس ایران میشناختند. امّا ایشان در مقابل داعش و نیروهای تحت فرمان آمریکا چنان زیرکانه، هوشمندانه و فکورانه عملیاتهای نظامی را مدیریت میکردند که دشمن غافلگیر میشد و همواره سردرگم بود.)

 

دیوید براون، فرماندهی سابق نظامیان آمریکا در عراق: قاسم سلیمانی را فردی ماهر، کامل، خلّاق و فرماندهی بسیار توانا، حرفهای و کارآزموده یافتم که خصوصیات یک فرمانده موفّق و متین در وجود او به شکل محسوسی پیدا بود.

 

ژنرال پترائوس، رئیس ستاد مشترک سابق ارتش آمریکا: قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند، زبده (ممتاز) و شایسته برای رقیبان و دشمنان خود است.

 

پامپئو، رئیس سابق سازمان سیا و وزیر امور خارجهی سابق آمریکا: من در سال 2017 (1396) نامهای درمورد رفتار و اقدامات ایران در عراق برای ژنرال سلیمانی نوشتم و منتظر پاسخش ماندم، امّا او حتّی حاضر نشد نامهی مرا باز کند.

(چون سردار سلیمانی از نیت بدِ مقامات آمریکایی خبر داشت، نامه را باز نکرد تا با این کار بگوید سپاه حق با کسانی که در جنگ حتّی به کودکان هم رحم نمیکنند، حرفی ندارد.)

۱۰۰
کلیدواژه (keyword): رشد دانش‌آموز، در نگاه دشمنان،‌ محمدرضا رشیدی
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید