عکس رهبر جدید

با شما

  فایلهای مرتبط
با شما
مخاطبان گرامی، لطفا جهت مشاهده‌ متن کامل «با شما» به فایل PDF پایین همین صفحه مراجعه فرمایید.

هنرجویان تلاشگر، کارآفرینان آینده

سلام

سلامی به طراوت سبزهزار و زلالی چشمهسار

تقدیم به شما عزیزان که از سلاله بهار و شکفتنید

با قدردانی از شما همراهان که همچنان با ماهنامه خودتان در ارتباطی روزافزون و مؤثر هستید.

 

مریم حسینی از شیراز:

من هنرجوی رشته شیرینیپزیام. از وقتی وارد این رشته شدهام، وزنم زیاد شده است و مادرم پایش را در یک کفش کرده که باید رشتهات را عوض کنی. او فکر میکند هنرجویان این رشته هر روز در کارگاه شیرینی میپزند و میخورند و همین باعث چاقی من شده است. نمیدانم چکار کنم، زیرا به این رشته خیلی علاقهمندم.

- آموزش شیرینیپزی قسمتی از آموزشهای اساسی و اصولی تغذیه است. شناخت مواد غذایی سالم و حفظ ارزشهای آن، علاوهبر سلامت جسمی، به سلامت روحی و اجتماعی جامعه کمک میکند. قنادی از کارهای بسیار ظریفی است که اگر روشمند انجام شود، میتواند بهعنوان هنر، میزان پیشرفت فرهنگی جامعه را نشان بدهد. اگر شما به این رشته علاقهمندید، میتوانید با ورزش و تحرک بیشتر، نسبت به کاهش وزنتان اقدام کنید تا ذهنیت مادر محترمتان نسبت به رشته شما عوض شود.

 

محمد ترشیزی از تبریز:

من به رشتههای هنرستانی علاقه وافری دارم. سؤال نخستم این است که بازار کدام رشته بهتر است؟ سؤال دوم اینکه آیا درسهای هنرستانی از درسهای دبیرستانی راحتترند؟

- بازار کار رشتههای گوناگون را از نظر اقتصادیبودن، صنعتیبودن و علمیبودن، شرایط کلی جامعه تعیین میکند. بهطور قاطع نمیتوان گفت کدام رشتۀ بازار کار بهتری دارد، اما با اطمینان کامل میتوان گفت فارغ از رشته تحصیلی، افراد باتجربه و متخصص و علاقهمند، در هر رشتهای بازار مناسب خود را خواهند یافت. چهبسا بازار کار خودش به دنبال آنها برود. پس هر رشتهای را انتخاب میکنید، با علاقه و تمرکز فراوان در آن تخصص پیدا کنید. بازار کار در کنار مدرک به مهارت و تجربه نیاز دارد.

اما درباره سؤال دوم شما باید بگوییم، در حاضر بسیاری از دانشآموزان با معدلهای خوب وارد هنرستان میشوند. خیلی از هنرستانها هم شرط معدل دارند. اصلاً اینطور نیست که سطح درسی هنرستانها آسانتر از دبیرستان باشد. در خیلی از مواقع، درسهایی که یک هنرستانی میخواند (مثلاً در رشتههای الکترونیک، رایانه، تأسیسات و حسابداری) در حد همان درسهایی هستند که در دورههای اولیه دانشگاهی، به دانشجویان رشتههای نظری ارائه میشوند. هنرستانیها در دوره دانشآموزی، به این دلیل از پس گذراندن آنها بر میآیند که روی موضوع تخصصی رشتهشان متمرکزند. کلاً سختی و راحتی درسها را علاقهمندی و اشتیاق یا بیعلاقگی به آنها تعیین میکند.

 

شیدا ابطحی از آستارا:

من به معرقکاری خیلی علاقه دارم. آیا ابزار و ادوات این کار گران است؟ یادگیری مهارت آن چقدر طول میکشد؟

- یادگیری این مهارت نیازمند ابزار گران و چندان خاصی نیست. معمولاً ابزار یک معرقکار هاشامل یک اره مویی، میخکش، چکش و تکهچوبهایی است که بنا بر طرحهای انتخاب شده، قیمت و نوعشان، با هم تفاوت دارند.

اما دوره یادگیری این مهارت، تا حد زیادی به استاد راهنما و علاقه شخصی افراد بستگی دارد. آموزش معرق از کاری ساده روی یک تابلو شروع میشود. میتوان گفت، یادگیری این مهارت، در جمع سه تا ششماه وقت میخواهد.

 

از اینکه در این سال تحصیلی هم با ماهنامه رشد هنرجو همراه بودید، از شما هنرجویان عزیز سپاسگزاریم و برایتان آرزوی توفیق روزافزون داریم.

۱۶۲
کلیدواژه (keyword): رشد هنرجو، با شما
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید