عکس رهبر جدید

ایستگاه بچه‌ها

ایستگاه بچه‌ها

ایستگاه بچه‌ها؛ نقاشی: معرفی نقش / رویا صادقی

به اطرافتان که نگاه می‌کنید، نقش‌های گوناگونی را می‌بینید. مثل: نقش‌های روی پرده، نقش‌های روی فرش یا نقش‌های روی پارچه‌ی رو مبلی.

با کشیدن نقش‌های ساده (حتّی فقط با رنگ مشکی) می‌توانید آثار زیبایی خلق کنید.

 * * *

ایستگاه بچه‌ها؛ داستان / معصومه خیرآبادی

 

دوستان مجله رشد دانش‌آموز سلام

در این صفحه مثل شماره‌های گذشته داستان‌های دو دوست هنرمند به نام‌های کورش استاجی و آیناز همه‌چیزفهم را می‌خوانید. ما همچنان منتظر شعرها، داستان‌ها و نقاشی‌های شما دوستان هنرمندمان هستیم.

 
گلِ تنها و پروانه‌ی زیبا / آیناز همه‌چیز فهم کلاس چهارم از خراسان رضوی شهرستان خواف

پروانه‌ای از روی باغچه رد می‌شد که ناگهان یک گل دید. روی آن نشست و استراحت کرد. گل به او گفت:«خوش به حالت! چه بال‌های قشنگی داری. کاش من هم مثل تو بال داشتم و می‌توانستم پرواز کنم و به همه جا سفر کنم. کنار دریا بنشینم و به جنگل‌ها سفر کنم. خیلی دوست دارم به بهترین جای دنیا بروم.» پروانه خیلی دلش برای گل سوخت. برای همین چند روزی پیش او ماند. پروانه متوجه شد که گل داخل باغچه‌ی مسجد است. یک مسجد قشنگ و باصفا که مردم برای نماز خواندن به آن جا می‌روند. پروانه به گل گفت:«حالا که تو نمی‌توانی پرواز کنی و با من به جاهای دیگر سفر کنی، من تصمیم گرفته‌ام که کنار تو بمانم، چون واقعاً بهترین جای دنیا همین جایی است که تو در آن زندگی می‌کنی!» آن‌ها دوست‌های خیلی خوبی برای هم شدند.
 

زرافه‌ای که خال‌هایش را نمی‌خواست / کورش استاجی ده ساله از سبزوار

زوفی زرافه سر کلاس نقاشی ناراحت بود. خانم معلّم لک‌لک پرسید:«چی شده؟ چرا نقاشی‌ات را رنگ نمی‌زنی؟» زوفی گفت:«اگه خال‌های سیاه من نبودند چی می‌شد؟ اونا رو دوست ندارم.» معلم به بچه‌ها گفت:«بچه‌ها خال‌های زوفی مال شما. امروز نقاشی‌هاتون را با خال‌های سیاه زوفی رنگ کنید.» فیلو یک لکه از خال‌های زوفی را برداشت و با آن یک تخته‌سیاه کشید. توتوی طوطی با چند لکه از خال‌های زوفی، بال‌های کلاغ رو سیاه کرد. پرپری پَرستو چند ابر سیاه پُر باران کشید و تارا موهای بچه‌های نقّاشی را سیاه کرد. زوفی از دیدن این همه نقّاشی زیبا که با خال‌های سیاه او رنگ شده بودند، خیلی خوش‌حال شد و گفت:«حالا من تمام خال‌هایم را دوست دارم و از خدای مهربون ممنونم!» زرافه‌ی گردن درازم، خال‌خالی و قشنگ و نازم.

 
شما هم می‌توانید داستان‌ها، شعرها، خاطره‌ها و نقاشی‌هایتان را برای مجله‌ی خودتان ارسال کنید.

نشانی ما:  تهران

صندوق‌پستی: 6567-15875

مرکز بررسی آثار مجلّه‌های رشد

رایانامه: barresiasar@roshdmag.ir


۲۵۳
کلیدواژه (keyword): رشد دانش آموز،آثار بچه ها،نقاشی دانش آموز،نقش،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید