عکس رهبر جدید

وحید و حمید برادرند

  فایلهای مرتبط
وحید و حمید برادرند

دبستان پسرانه شهدای شباب 2 مدرسهای  دولتی است که در شهرستان چرداول، شهر شباب ایلام قرار دارد و آقای امامی مدیر آن است. مدرسه 98 دانشآموز دارد و 4 کلاس درس؛ جمعیت تقریبی هر کلاس 25 نفر است. آقای نورالله احمدی آموزگار پایهی ششم  است و در کلاسش 21 دانشآموز دارد.

 

- هنگام تدریس مبحث همخانواده در فارسی پایهی سوم، به دانشآموزان گفتم: «اگر الان شخصی به کلاس ما بیاید، بهراحتی میتوانیم بگوییم او از خانوادهی کدام یک از بچههاست؛ چون رنگ پوست، مو، چشم، چاقی و لاغری، اندازهی قد و خیلی ویژگیهای دیگر در افراد یک خانواده مثل هم هستند.» پس از آن، واژههای همخانواده را برایشان اینگونه توضیح دادم: «کلمهها هم میتوانند مثل ما انسانها از یک خانواده باشند. کلمات همخانواده حروف مشترکی با هم دارند. مثل حسن، احسان، حسین و محسن که حروف ح، سین و نون بهترتیب در همهی آنها تکرار شدهاند. پس این کلمات همخانواده هستند.»

این روش در یادگیری آنان بسیار مؤثر بود.

 

- در همهی پایهها، بهخصوص پایههای دوم و سوم، هر ماه متن یک سورهی خیلی کوتاه از سورههای قرآن در کنار تختهی کلاس نصب و هر روز زنگ اول، با ورود معلم به کلاس خوانده میشد. این کار باعث شد  در کل سال دانشآموزان هشت سورهی قرآن را حفظ کنند. ضمن اینکه در یک جلسه، در حد توان، همان سوره نیز توضیح داده میشد تا با مفهوم آن آشنا شوند و بدانند چه چیز میخوانند.

۱۹۹
کلیدواژه (keyword): رشد آموزش ابتدایی، تجربه‌،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید