معرفی کتاب

الهه قربانی  ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
  فایلهای مرتبط
معرفی کتاب

پرورش فرزند: مقایسۀ روان‌شناسی غربی و اسلامی

سال چاپ: 1398 /  ناشر:  کتاب جمکران  /  مؤلفان: حسین کریمیان،  سید محمد شفیعی مازندرانی /    قطع کتاب: رقعی  /

نوع کتاب: کمک‌آموزشی  /  مجموع صفحه‌ها: 298  /  شابک: 9789649736020  /  دوره و درس: متوسطه دوم (نظری)، روان‌شناسی  /  مخاطب: معلم- مشاور

معرفی کتاب: روان‌شناسی اسلامی، افزون بر استفاده از تحقیقات تجربی دانشمندان، از منابع معرفتی متصل به منبع وحی و دیدگاه بزرگان دینی نیز استفاده می‌کند. نویسندگان کتاب حاضر کوشیده‌اند، علاوه بر بیان دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان روان‌شناسی جدید، روان‌شناسی تحولی در اسلام را نیز بررسی کنند که با رشد کودک، نوجوان و جوان ارتباط دارد. تعریف روان‌شناسی تحولی، ابعاد رشد دوره کودکی، روان‌شناسی رشد دوره نوجوانی، سلامت روانی در دوره بلوغ و اولویت‌های مراحل رشد طبق روایات، از جمله مباحث کتاب هستند.

کلیدواژه‌ها: آموزش والدین، جنبه‌های مذهبی، روان‌شناسی

نتیجه داوری کتاب: مناسب

 

 

کاربرد اسـتعاره در مشـاوره و درمان خانواده: کتاب کاربردی برای درمانگـران و خانــواده‌ها

سال چاپ: 1397  /  ناشر: نوشته /  مؤلف: عباس باباصفری  /  قطع کتاب: وزیری  /  نوع کتاب: کمک‌آموزشی  مجموع صفحه‌ها: 280  /  شابک: 9786003861398  دوره و درس: متوسطه دوم (نظری)، روان‌شناسی  /  مخاطب: دانش‌آموز- معلم

 معرفی کتاب: استعاره کمک می‌کند ناشناخته‌ای را از منظر پدیده‌ای آشنا درک کنیم؛ حتی می‌تواند یکی از راه‌های یادگیری مهارت‌های صحیح زندگی ‌باشد. در فنون مشاوره، استعاره به مراجع اجازه می‌دهد تجربه‌های خود را بیرونی کند. در این کتاب، رویکردهایی درمانی مثل استعاره و تمثیل، به‌عنوان فن خانواده‌درمانی با رویکرد سیستمی مطرح شده‌اند. ارتباطات افراد به‌صورت حلقوی بررسی‌شده و مفاهیم نظری رویکردهای میان‌نسلیِ دیدگاه‌های موری بوئن، ساختیِ مینوچین، راهبردی هی‌لی و سیستمیِ میلان به شکل استعاره آمده‌اند. این مطالب در سه‌بخش مطرح شده‌اند: ازدواج و استقلال؛ فرزندپروری؛ خانواده و آرامش.

کلیدواژه‌ها:مشاوره، روان‌درمانی، جنبه‌های روان‌شناسی

نتیجه داوری کتاب: مناسب

 

 

روان‌شناسی برای کلاس درس (یادگیری براساس رویکرد ساختن‌گرایی)

 سال چاپ: 1398 /  ناشر: روز اندیش /  مؤلف: زهرا صالحی /  قطع کتاب: وزیری /  نوع کتاب: کمک‌آموزشی  /  مجموع صفحه‌ها: 165 /  شابک: 9786004381628  دوره و درس: متوسطه اول، علوم تربیتی / متوسطه دوم (نظری)، علوم تربیتی  /  مخاطب: معلم- مشاور

 معرفی کتاب: یافته‌های علم روان‌شناسی در تدریس و یادگیری کاربرد فراوان دارند. کتاب حاضر با هدف کمک به اداره بهتر کلاس‌های درس، نکاتی را عرضه می‌کند. مفاهیم کتاب از جنبش ساخت‌گرایی شروع می‌شوند و ضمن بررسی نظریه‌های یادگیری برونر و ویگوتسکی، عملکرد دانش‌آموز را در موفقیت کلاسی، تعامل اجتماعی، جنبه‌های اجتماعی و عاطفی یادگیری بررسی می‌کنند. سپس الگوهای ساخت‌گرایی اجتماعی در این زمینه مطرح می‌شوند. اصول یادگیری ساخت‌گرایی و راهبرهای آن نیز در فصلی جداگانه آمده‌اند. رویکرد ساختن‌گرایی در کلاس درس آخرین فصل این کتاب است.

 کلیدواژه‌ها: روان‌شناسی، روان‌شناسی یادگیری، جنبه‌های روان‌شناسی

نتیجه داوری کتاب: مناسب

۳۸
کلیدواژه: رشد آموزش مشاور مدرسه، معرفی کتاب، پرورش فرزند، کاربرد استعاره در مشاوره و درمان خانواده، روانشناسی برای کلاس درس،
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید