سواد خبری

.  ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
سواد خبری

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی «کتاب سواد خبری» نوشته سید غلامرضا فلسفی و مریم سلیمی با هدف آشنایی  و توانمند‌سازی مخاطبان در شناخت، انتخاب و ارزیابی خبر از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار شد.

امروزه افراد با دسترسی به اینترنت هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده خبر محسوب می‌شوند، تولید و نشر بیش‌ ازحد اطلاعات و اخبار با توجه به این که نظارتی بر آن‌ها نیست به معضلی نگران‌کننده تبدیل‌ شده است. این نگرانی زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم کودکان و نوجوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی خبر کسب می‌کنند؛ که این نشان از اهمیت رسانه‌های نوین و تأثیر آن‌ها بر مخاطبان به‌ویژه نسل جدید دارد. از آنجا که آموختن سواد نوین با نام سواد خبری برای شهروندان در این دوره ضروری است، انتشارات مدرسه با چاپ کتاب «سواد خبری» در حوزه علوم ارتباطات و رسانه سعی در توانمندسازی افراد در سنجش صحت اخبار دریافتی دارد.

برخی از مفاهیم اساسی انتخاب‌شده این کتاب که برگرفته از ایده کلیدی مذکور است عبارت‌اند از: سواد، خبر، گزارش، عناصر خبری، اعتبار خبر، شفافیت خبر و ...

این کتاب در چهار بخش و در 124 صفحه طراحی شده که مطالعه آن به عموم مخاطبان به ویژه دانش‌آموزان و دبیران دوره متوسطه، دانشجویان همچنین فعالان حوزه علوم ارتباطات، روابط عمومی و رسانه پیشنهاد می‌شود.

کتاب «سواد خبری» در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.


سواد خبری
۲۳۱
کلیدواژه: انتشارات مدرسه، سواد خبری
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید