عکس رهبر جدید

الگوهای سیستمی

  فایلهای مرتبط
الگوهای سیستمی

مؤلف: دانیل اچ. کیم
مترجمان: حمیدرضا قبادی، لیلا کردگاری
ناشر: آرمان رشد (۶۶۴۸۶۰۱۳-۰۲۱)
سال نشر: ۱۳۹۶

محققان حوزه تفکر سیستمی، پس از بررسی سازمان‌ها، علی‌رغم تقاوت‌های ظاهری به الگوهای رفتاری، ساختارها و مشکلات مشابهی پی برده‌اند و آن‌ها را تحت عنوان الگوهای سیستمی معرفی کرده‌اند.

این الگوها بعضی از ساختارها، روش‌های متداول تصمیم‌گیری و نتایج آن‌ها را نشان می‌دهند. به نحوی که با استفاده از این الگوها و با دیدن نشانه‌ها، می‌توان ساختارهای شکل‌دهنده را شناسایی کرده و مؤثرترین راه‌حل‌ها را به کار گرفت.

فهم این الگوها انسان را برای درک ساختار ایجادکننده تحولات و چگونگی مدیریت آن‌ها آماده می‌کند. همچنین با استفاده از این الگوها می‌توان مشکلات را پیش‌بینی و اقدامات مقتضی را تعریف کرد.

این الگوها ابزار قدرتمندی برای عارضه‌یابی بیماری‌های مزمن و پنهان سازمان‌ها و تعریف اقدامات اهرمی با توان ایجاد تغییرات بنیادین هستند.

الگوهای سیستمی که در این کتاب معرفی می‌شوند، خواننده را با سازوکارهای ساده و پی‌آمدهای پویایی ناشی از آن‌ها آشنا می‌کند.

مطالعه این کتاب برای افراد مختلفی که در دنیای پیچیده و پویای امروز فعالیت می‌کنند مفید و آموزنده خواهد بود. همچنین می‌تواند درک افراد در حوزه‌های مختلفی نظیر حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، آموزشی و تربیتی، صنعتی و اقتصادی را از برخی از تحولات اطرافشان عمیق‌تر کند.

۴۴۱
کلیدواژه (keyword): کتاب خانه
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید