عکس رهبر جدید
۲۳ فیلم علمی درباره نظریه‌های «الکساندر هومبولت» در چهل و نهمین جشنواره بین‌الملی فیلم رشد
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۳۹
چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد
مدیر پروژه‌های فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان تأکید کرد تجربه نیم‌قرن برگزاری جشنواره رشد، می‌تواند در ارتقای پنجمین جشنواره فیلم‌های علمی در آلمان موثر باشد
به گزارش ستاد خبری چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه «فولکر رِدِر» مدیر پروژه‌های فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در محل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش حضور یافت و با وحید گلستان، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و اعضای ستاد جشنواره دیدار و گفتگو کرد. محور این دیدار، بررسی درخواست بخش فرهنگی سفارت برای اختصاص بخشی در جشنواره فیلم رشد امسال به معرفی نظریه «الکساندر هومبولت» دانشمند گیاه‌شناس آلمانی بود که بسیاری از تئوری‌هایش در باب حفظ حیات کره زمین و گیاهان، امروز پس از دو قرن به اثبات رسیده‌اند و به همین مناسبت مجموعه‌ای شامل۲۳ فیلم علمی درباره نظریه‌های او برای گروه‌های مختلف سنی دانش‌آموزی تهیه‌شده و آماده عرضه به هیئت انتخاب جشنواره رشد می‌باشد.
 «ردر» با اشاره به سابقه خوب جشنواره رشد نزد فیلمسازان و نهادهای آموزشی آلمانی، به تجربه‌اش از حضور در اختتامیه سال قبل جشنواره و شور و هیجان و گرمی آن اشاره کرد و از تمایل بخش فرهنگی سفارت برای حضور دانش‌آموزان و مربیان آلمانی ساکن ایران در بین مخاطبان جشنواره رشد گفت. وی با اشاره به سابقه پنج سال برگزاری جشنواره فیلم‌های علمی- آموزشی در جمهوری فدرال آلمان، تأکید کرد که تبادل تجارب پنجاه ساله جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای برگزارکنندگان این رویداد آلمانی مشابه می‌تواند بسیار سودمند باشد.
وحید گلستان با یادآوری این نکته که نظریه هومبولت در کتاب‌های نونگاشت درس جغرافیا مورد توجه بوده است و دانش‌آموزان ایرانی در دوره متوسطه با نظریه‌های علمی این دانشمند آلمانی آشنا می‌شوند از  پیشنهاد دریافت مجموعه فیلم‌های مذکور تشکر و ابراز امیدواری کرد که پس از بازبینی آن‌ها، درخصوص نحوه حضورشان در جشنواره فیلم رشد امسال تصمیم‌گیری شود.
با توجه به اهداف جشنواره فیلم رشد برای ایجاد فرصت تبادل تجربیات آموزشی بین کارشناسان و هنرمندان ایران و جهان در طول ایام برگزاری جشنواره، همچون ادوار گذشته طرفین دیدگاه‌های خود را درباره اختصاص فرصتی با عنوان «شب آلمان» بیان کردند.
در این خصوص ناصر باکیده عنوان کرد که این جشنواره می‌تواند میزبان هنرمندان و اساتید حوزه فیلم‌های آموزشی باشد که به عنوان داور بین‌المللی یا مدرس کارگاه‌های آموزشی در تبادل تجربیات در جشنواره رشد امسال حضور داشته‌ باشند. «ردر» با استقبال از این پیشنهاد، برقراری ارتباط و تسهیل حضور آنان را اعلام کرد.
«فولکر ردر» ضمن تمجید از سرعت عمل و تمرکز برگزارکنندگان جشنواره در تمهید این رویداد فرهنگی، آرزو کرد که «شب آلمان» در جشنواره فیلم رشد امسال به خوبی برنامه‌ریزی و برگزار شود تا محمل آشنایی کارشناسان تربیتی و فیلمسازان آموزشی دو کشور ایجاد شود. همچنین مصطفی حسن‌نژاد، از تمایل ستاد برگزاری جشنواره به حضور فیلمهایی با محوریت موضوعات تعلیمات عمومی، عدالت آموزشی و مسائل خاص نظیر آموزش فرزندان مهاجران اشاره نمود. استمرار جشنواره رشد در قالب جشنواره‌های استانی تا پایان سال و لزوم تمدید اجازه نمایش فیلم‌های علمی آلمانی حاضر در جشنواره تا نیمه ماه می سال آینده میلادی از دیگر توافقات طرفین در این دیدار بود.
لازم به ذکر است در راستای گسترش روابط دیپلماسی و بهره برداری از تجربیات آموزشی دیگر کشورها، برنامه «شب لبنان» نیز از جمله برنامه‌های دیگر جشنواره چهل و نهم می‌باشد که تمهیدات آن در دست اقدام است.

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی / واحد فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۱۴۶
کد خبر : ۲,۹۷۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید