«فصلنامه رشد آموزش مشاور مدرسه» در مقالهای به تبیین الزاماتی پرداخته است که وجود تربیت جنسی را بهعنوان یک اولویت اساسی در برنامه درسی متوسطه بهعنوان یک دوره حساس و سرنوشتساز مطرح میکند.
نویسندگان دلایل وجود تربیت جنسی را چنین بر
شمردهاند:
1. وجود غریزه
جنسی در هر فرد 2. اقتضائات دوره بلوغ 3. زندگی در عصر اطلاعات و فناوریهای
ارتباطات 4. ضرورت آگاه کردن دانشآموزان از مسائل بهداشت جنسی 5. هویتیابی جنسی
6. کمک به رشد کامل و همه جانبه فرد 7. تحکیم و تثبیت نهاد خانواده
نویسندگان بعد
از تشریح هر یک از موارد چنین نتیجهگیری کردهاند: «مغفول ماندن این حوزه و کشیدن
خط قرمز روی آن و تربیت جنسی را تابو فرض کردن، نهتنها مشکلی را حل نمیکند بلکه
خود در حکم برخوردی سطحی و پاک کردن صورتمسئله است که در نهایت به بروز بسیاری از
ناهنجاریها و انحرافات جنسی، اخلاقی و رفتاری در مدرسه و پس از آن در سطح جامعه
شهری و ملی منجر میگردد.»
نویسندگان:
• سهیلا غلامی هره
دشتی، کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت
• کبری احمدوند،
دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت