عکس رهبر جدید
مقاله‌ای از رشد آموزش ریاضی
۲۵ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۳۷
آموزش ریاضی در فرانسه
فصلنامه رشد آموزش ریاضی در مقاله‌ای به آموزش درس ریاضی در مدارس فرانسه پرداخته است

نویسنده پس از اشاره به نکاتی پیرامون آموزش عمومی در فرانسه آورده است: «حذف سیاست و رویکرد نخبه‌پروری در نظام آموزشی فرانسه، و توجه به تشویق‌های درونی به جای بیرونی، دو تغییر قابل توجه در جریان اصلاحات آموزشی اخیر بوده است. جالب است که بخشی از تشویق این است که به دانش‌آموزان توانمندتر، تکلیف‌های بیشتری داده می‌شود. این در حالی است که برای ضعف عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان، هیچ‌گونه تنبیهی انجام نمی‌شود و در عوض، با تشکیل کلاس‌ها و آموزش‌های ویژه برای آنان در مدرسه خود، تلاش می‌شود که ضعف تحصیلی آن‌ها برطرف شود.»
در ادامه می‌خوانیم: «با وجود تمرکز نظام آموزشی، معلمان هر ناحیه آموزشی، اختیار انتخاب کتاب درسی و سایر منابع درسی از جمله دبیران ریاضی، این اختیار را دارند که خود به انتخاب منبع آموزشی و شیوه آموزش اقدام کنند. این اقدام البته، نیازمند آگاهی دبیران از مؤلفه‌های دخیل در آموزش هر درس است. در رابطه با درس‌های ریاضی، این مؤلفه‌ها شامل موارد زیر هستند:

آگاهی از سرفصل‌های مصوب برای پایه تحصیلی مورد نظر

پیشینه دانش‌آموزان و میزان دانش ریاضی قبلی آنان
منابع آموزشی موجود در بازار و مورد تأیید نظام آموزشی
امکانات آموزشی ناحیه و مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کنند
شیوه آموزش ریاضی موضوع دیگری است که در این مقاله به آن اشاره شده است. در این بخش نیز می‌خوانیم: «شیوه آموزش ریاضی در دوره متوسطه، بیشتر براساس تدریس رو در رو بین معلمان و دانش‌آموزان است. ولی در پایه‌های پایانی متوسطه، آموزش ریاضی، بیشتر با تدریس معلمان و یادداشت‌برداری توسط دانش‌آموزان، صورت می‌گیرد که در حقیقت، تمرکز بر معلم- ‌محوری و جزوه‌گویی است و دانش‌آموزان برای مهارت و سرعت در یادداشت‌برداری، روش‌هایی را آموزش می‌بینند. همچنین، اغلب تکلیف‌های دانش‌آموزان، در مدرسه و در زمان آموزش انجام می‌شود. برای دانش‌آموزان علاقه‌مند و کوشا، به عنوان کار تشویقی، تکلیف‌های اضافه برای انجام در خانه می‌دهند، در حالی‌که برای دانش‌آموزان ضعیف‌تر، آموزش‌های بیشتری در قالب کلاس‌های فوق برنامه ارائه می‌شود.»




نویسنده: علی روزدار، دبیر ریاضی شهرکرد و معلم اعزامی به این کشور
کلیدواژه‌ها: نظام آموزشی فرانسه، آموزش عمومی، ریاضی مدرسه‌ای


• لینک مقاله

 

 

فصل‌نامه رشد آموزش ریاضی، شماره ۱۲۹، بهار ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۳,۰۷۸
کد خبر : ۲,۷۹۴
روزدار فاکر
۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
1

به به چه معلمه تخمه مرغی و کیبری ای

درد و درود
۱۳۹۹/۰۹/۱۹
1
0
3

🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��

دررررود بر برادر کوروش
۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
1

دررررررود

🖕��🖕��🖕��🖕��
۱۳۹۹/۰۹/۱۹
1
0
2

درود دوباره🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��🖕��


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید