عکس رهبر جدید
توانمند سازی نیروی انسانی,مدیر توسعه‌ یافته,محبوبیت پایدار,رشد مدیریت مدرسه
مدیر توسعه‌ یافته، محبوبیت پایدار، عنوان مقاله‌ ای است که در جدیدترین شماره فصل‌ نامه «رشد مدیریت مدرسه» منتشر شده است. نویسنده مقاله تأکید دارد: مدیران باید تلاش کنند تا برخورد مناسبی با کارکنانشان داشته باشند و بر قلب منابع انسانی حکمرانی کنند.

نویسنده مقاله، به ارائه نکات و توصیه‌هایی برای مدیران پرداخته است. از جمله:
• مدیر فرصت‌های بالندگی و تغییرات مثبت و بهبود عملکرد را برای کارکنان فراهم نماید و نقشه راهبردها و مأموریت‌ها و اهداف عملیاتی را با استناد به اسناد بالادستی تبیین کند. او باید با تلاش و کوشش، آن‌ها را به تفکر ترغیب کند و به منظور کمک به تغییر نگرش و تعمیق بینش و بصیرت، برای آن‌ها فرصت‌های مطالعاتی فراهم آورد.
• مدیر در نشست‌های منظم مجموعه، هر بار یک مطلب آموزنده جدید، کاربردی و مؤثر را به کارکنان بیاموزد و چند لحظه هم در مورد آن‌ها با دیگران گفت‌وگو کند.
• کسب موفقیت‌های چشمگیر، به کار سخت و مقاومت فراوان در مقابل کمبودها و چالش‌ها نیاز دارد. برخورداری از شور، استقامت و تمایل و نگرش و تعاملات مثبت با مدیریت صحیح می‌تواند سازمان را به این موفقیت‌ها نزدیک‌تر کند.
• احترام و عزتی که مورد انتظار مورد است، باید از شخصیت و منش و رفتار او نه از مقام مدیریتی و پست و سمتش برخاسته باشد. شخصیت مدیر باید الگو باشد و اثربخشی او در نتیجه الگو بودنش است.
• مدیر خود به پژوهش و برنامه‌ریزی عملیاتی و ارزشیابی و تحلیل کیفی بپردازد و میزان دستیابی به اهداف را مدام مطابق مدل‌های علمی سنجش کند.



کلیدواژه‌ ها: توانمندسازی نیروی انسانی، مدیر توسعه‌ یافته
نویسنده: مهشید باستانی‌ پور مقدم، کارشناس مسئول آموزش ستاد مرکزی دانشگاه فرهنگیان 

* بایگانی رشد مدیریت مدرسه
منبع: فصل‌نامه رشد مدیریت مدرسه، شماره ۱۱۷، زمستان ۱۳۹۶
تعداد بازدید : ۱,۶۴۴
کد خبر : ۲,۷۴۸
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید