عکس رهبر جدید
تشکیل نخستین جلسه گروه داوری «جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد»
پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد کلید خورد

نخستین جلسه توجیهی داوران پانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، عصر دیروز با حضور محمد ناصری، مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی برگزار شد. در این جلسه، وی با  اشاره به این که برگزاری جشنواره کار نمادین ما است و در واقع، کار اصلی معرفی فهرستی از کتاب‌های مناسب و برگزیده کمک آموزشی به جامعه است، خاطر نشان کرد: «از ۴۰۰ ناشر، کتاب به جشنواره رسیده است که این آثار از بین ۸۷۳ ناشر برای شرکت در جشنواره انتخاب شده‌اند».
ناصری با اشاره به این که نیمی از ۲۷۰۰ کتاب، نیمی ۱۲۳۶ کتاب به عنوان کتاب‌های درجه یک (خیلی خوب) و درجه دو (خوب) به چرخه داوری وارد می‌شوند گفت: «این کتاب‌ها در ۱۱ حوزه یادگیری هستند که توسط ۳۰ گروه داوری ارزیابی خواهند شد».
مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با تأکید بر اولویت داشتن کتاب‌های تألیفی برای داوری و شرکت در جشنواره تصریح کرد: «با توجه به سه نفری بودن هر یک از گروه‌های داوری، در مجموع ۹۰ داور مسئولیت کار داوری آثار جشنواره را بر عهده خواهند داشت».

محمد ناصری، دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد با اشاره به حمایت از کتاب‌های تألیفی، از داوران خواست در انتخاب و ارزیابی خود به بخش تألیف توجه بیشتری داشته‌ باشند، وی با تأکید بر این که کتاب‌های همه دوره‌های تحصیلی در جشنواره شرکت داده می‌شود، اهداف اصلی جشنواره را معرفی کتاب‌های الگو برای ناشران، تقدیر از مؤلفان و ناشران کتاب‌های خوب و ترویج خواندن به شکل غیر مستقیم عنوان کرد.

در ادامه این جلسه توجیهی فریبا کیا، معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و قائم مقام دبیر جشنواره نیز، در سخنانی مهلت داوری آثار را ۳۰ آبان ماه عنوان کرد و ضمن تبیین فرایند داوری افزود: «اگر گروه داوری هیچ کتابی را حائز شرایط انتخاب ندانست می‌توانیم جوایز را بین گروه‌های دیگر تقسیم کنیم».

کیا،‌ در پایان خاطر نشان کرد: «کتاب‌های برگزیده و قابل تقدیر جشنواره در حاشیه اختتامیه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود». وی همچنین  در پایان یادآور شد بیانیه گروه داوری یکی از ماندگارترین و اثر بخش‌ترین پیامی است که می‌تواند برای پدیدآورندگان ضعف و قوت کتاب‌ها و همچنین نیازهای مخاطبین را آشکار سازد.

گفتنی است مراسم پایانی پانزدهمین دوره از جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد چهارم دی ماه ۱۳۹۶ در سالن حجاب، مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

 


پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد
پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد
پانزدهمین جشنواره کتاب‌ رشد

  عکس‌ها از: غلامرضا بهرامی

منبع: دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۲۴۶
کد خبر : ۲,۶۸۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید