عکس رهبر جدید
۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۰۴
تربیت جنسی کودک و نوجوان
فصل‌نامه «رشد مشاور مدرسه» در جدیدترین شماره خود مقاله‌ای را به موضوع تربیت جنسی کودکان و نوجوانان اختصاص داده است

در بخشی از مقاله می‌خوانیم: «اگر ما در حوزة رفتار جنسی، بخواهیم بهنجار را از نابهنجار متمایز کنیم، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشیم. اولین نکته این است که به رفتار جنسی باید به‌عنوان یک رفتار تحولی بنگریم؛ رفتاری که تابعی از تحول و رشد شخصیت انسان است؛ بنابراین نباید آن را یک رفتار واحد و قالبی، مانند آنچه به شکل غریزی در حیوانات دیده می‌شود، در نظر بگیریم.

رفتار جنسی، رفتاری است واجد وجوه گوناگون. این رفتار محصول تمامی اجزا و عناصر شخصیت انسانی است. شکل بروز و تحقق این رفتار، تابعی از تحول شخصیت فرد و تحقق تمامی کارکردهای آن، ناشی از سطح تحول‌یافتگی شخصیت انسانی، است. همان‌گونه که پاسخ‌گویی به هر یک از نیازهای بدنی، متأثر از سطح تحول‌یافتگی شخصیت است، رفتار جنسی نیز از این قاعده تبعیت می‌کند.»

در بخشی دیگر از مقاله آمده است: «در تربیت رفتار جنسی، هدف این است که کودک و نوجوان به تدریج، به سمت یک رفتار جنسی متعادل و متعالی سوق پیدا کند. بنابراین باید بتوانیم او را از آسیب‌پذیری در این زمینه دور بداریم. مهم‌ترین آسیب‌ها در این زمینه عبارت‌اند از: 1. بدکارکردی‌های جنسی 2. انحراف‌ها»

نویسندة مقاله در ادامه به توضیح هر یک از این موارد پرداخته است.

 

 

نویسنده: دکتر علی اصغر احمدی

کلیدواژه‌ها: رفتار جنسی بهنجار، انحراف جنسی، اختلال جنسی، رفتار نابهنجار جنسی، بدکارکردی‌های جنسی، پارافیلیا، نارضایتی جنسی

 

* برای دریافت فایل PDF این مقاله کلیک کنید.

منبع: فصل‌نامه رشد مشاور مدرسه، شماره 46، بهار 1396
تعداد بازدید : ۱,۹۶۱
کد خبر : ۲,۶۰۲
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید