عکس رهبر جدید
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱
پیشرفت خود را اندازه بگیرید
منبع: رشد مدیریت مدرسه

«پیشرفت خود را اندازه بگیرید» عنوان مقاله‌ای است که در جدید‌ترین شماره ماه‌نامه رشد مدیریت مدرسه منتشر شده است.
در این مقاله درباره اهمیت تعیین هدف می‌خوانیم: «ذهن نیمه‌ هوشیار شما در صورتیکه هدفی در کار باشد، بهتر به وظایف خود عمل می‌کند. هر چه این‌ها را بیشتر در رایانه ذهن نیمه‌ هوشیار خود برنامه‌ریزی کنید، بهتر برایتان عمل می‌کند و سریع‌تر می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید. وقتی هدف‌هایتان را مشخص کنید و در جهت آن‌ها به حرکت درآیید، لازم است در فواصل راه از معیارهایی استفاده کنید تا پیشرفت شما را اندازه بگیرد.»
در ادامه مقاله آمده است: «سه عامل مهم و تعیین‌کننده برای آنکه به اهداف خود دست یابید عبارت‌اند از متعهد شدن، کامل کردن و به انتها رساندن. وقتی متعهد می‌شوید به هدف به‌خصوصی دست پیدا کنید و همه بهانه را کنار می‌گذارید، به این می‌ماند که پا را بر پدال گاز ذهن نیمه‌‌ هوشیار خود فشار می‌دهید. به این ترتیب بیش از هر زمانی خلاق‌تر، مصمم‌تر و متوجه‌تر می‌‌شوید. مردان و زنان بزرگ کسانی هستند که متعهد می‌شوند و بعد به هیچ عنوان  و تحت هیچ شرایطی حاضر نمی‌شوند تعهدات خود را کنار بگذارند.»
«ماده مخدر حیرت‌انگیز طبیعت را بشناسید» عنوان بخش دیگری از مقاله است. در این بخش می‌خوانیم: «هر گاه کاری را کامل می‌کنید، مغز شما مقدار کمی «اندروفین» تولید می‌کند. این مورفین طبیعی به شما احساسی از وجد و شعف می‌دهد. به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد،خلاقیت شما را تحریک می‌کند و بر شخصیت شما می‌افزاید. این، ماده مخدر حیرت‌انگیز طبیعت است. هر چه کاری را که انجام می‌دهید مهم‌تر باشد، مغز شما اندروفین بیشتری تولید می‌‌کند که این در حکم موفقیت و پیروزی بزرگی است. به مرور به این هجوم اندروفین اعتیاد مثبتی پیدا می‌کنید.»
متن کامل این مقاله در ماه‌نامه رشدمدیریت مدرسه، شماره 6 (پی‌درپی107)، اسفند 1393 منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۷۵۴
کد خبر : ۱,۸۸۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید