عکس رهبر جدید
دکتر مهرزاد حمیدی در نشست سردبیران مجلات رشد عنوان کرد
رویکرد تربیت‌بدنی در دنیا، رویکرد تربیتی است

دکتر مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، در نشست مشترک کارشناسان این حوزه و سردبیران مجلات رشد که با حضور محمد ناصری، مدیر مسئول نشریات رشد، برگزار شد، بر فعالیت‌های بین بخشی (وزارت آموزش‌وپرورش) در حوزه تربیت‌بدنی تأکید کرد.
وی گفت، باید از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش ـ با حفظ استقلال واحدها ـ به شکل گسترده استفاده کنیم. هنوز پرجاذبه‌ترین درس‌ها بین دانش‌آموزان درس ورزش است.
دکتر حمیدی با اشاره به محدودیت‌های حرکتی دانش‌آموزان گفت: «امروز هیچ جایی غیر از حیاط مدرسه برای تحرک جسمانی بچه‌ها وجود ندارد و فناوری‌های جدید هم بچه‌ها را به یک جانشینی محکوم کرده‌اند. بنابراین، توجه به این درس بیش از گذشته ضرورت دارد. متأسفانه 48 درصد بچه‌های ما افزایش وزن دارند و سن دیابت هم به سرعت به سمت سنین پایین‌تر میل پیدا کرده است.»
وی تأکید کرد، بچه‌ها باید سه روز در هفته ورزش کنند تا آثار فیزیولوژیک آن در جسمشان هویدا شود.
وی عنوان کرد: «رویکرد تربیت بدنی در دنیا رویکردی تربیتی است و ما در این حوزه به چند اقدام از جمله: فراگیر کردن فعالیت‌ها، مدرسه محور کردن فعالیت‌ها مانند برگزاری المپیادها درون مدرسه، و طرح «حیاط پویا» دست زده‌ایم.
در ابتدای این نشست، محمد ناصری، مدیرکل دفتر «انتشارات و تکنولوژی آموزشی»، به تبیین ضرورت برگزاری چنین جلساتی اشاره کرد. در ادامه نیز سردبیران مجلات رشد از فعالیت‌هایی که به شکل گسترده در مجلات انجام داده بودند، گزارشی ارائه کردند.

تربیت‌بدنی

تعداد بازدید : ۱,۵۸۳
کد خبر : ۱,۷۸۶
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید