عکس رهبر جدید
همه‌چیز درباره تربیت‌بدنی کودکان
مقاله‌ای از «رشد آموزش تربیت‌بدنی»

«درباره تربیت‌بدنی کودکان چه می‌دانید؟» عنوان مقاله‌ای است که در تازه‌ترین شماره فصل نامه رشد آموزش تربیت‌بدنی منتشر شده است. دیوید لودویگ نویسنده و محمد جلالی مترجم این مقاله است.
در ابتدای این مقاله آمده است: «کلاس‌های تربیت‌بدنی بچه‌ها این روزها دارای آموزش‌های خلاقانه‌تر و وسیع‌تری از مهارت‌های روزانه است. فعالیت‌های جدیدتر می‌تواند برای بچه‌هایی که به ورزش‌های رقابتی سنتی علاقه‌ای ندارند مؤثر و مفید باشد. برنامه تربیت‌بدنی می‌تواند شامل فعالیت‌هایی باشد که در تمام سطوح و لحظات برای کودکان لذت‌بخش باشد. هدف از کلاس‌های تربیت‌بدنی این است که بچه‌ها در معرض فعالیت‌هایی قرار بگیرند که به کسب و توسعه تجربه و مهارت در آن‌ها کمک نماید.»
نویسنده مقاله در ادامه، مزایای کلاس تربیت‌بدنی در مدرسه را چنین برشمرده است:
نمرات عالی
خواب بهتر
مهارت‌های اجتماعی
تناسب اندام در طول عمر
«یک برنامه تربیت‌بدنی خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟» عنوان بخش دیگری از این مقاله است. در این بخش می‌خوانیم: «کلاس‌های تربیت‌بدنی بایستی حداقل 50 درصد یا بیشتر از زمان کلاس، بچه‌ها را در حالت فعال نگه دارد. این امر که تجهیزات ورزشی به اندازه کافی برای هر کودک مهیا باشد بسیار حائز اهمیت است. از طرفی وجود یک مربی خوب و واجد شرایط برای آموزش در کلاس تربیت‌بدنی بسیار مهم است.»
در ادامه مقاله آمده است: «هدف از ورزش‌های تیمی، بسیار متفاوت از هدف برنامه کلاس تربیت‌بدنی است. ورزش‌های تیمی بیشتر برای آماده سازی کودکان برای انجام بازی است، در حالی که کلاس تربیت‌بدنی دارای تنوع بسیار وسیع‌تری است. هدف کلاس تربیت‌بدنی کسب مهارت‌های لازم و کمک به یادگیری بچه‌ها برای داشتن یک زندگی فعال و مؤثر است. تربیت‌بدنی فرصتی را فراهم می‌کند تا کودکانی که دارای توانایی‌های مختلف و خواسته‌های متفاوتی هستند، کنار هم با یکدیگر فعالیت کنند. لذا به‌جای انتخاب یک ورزش بهتر است روی برنامه کلاس تربیت‌بدنی بچه‌ها تاکید بیشتری شود.»
متن کامل این مقاله در فصل‌نامه رشد آموزش تربیت‌بدنی، شماره 51، تابستان 1393، منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۹
کد خبر : ۱,۶۹۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید