شماره جدید فصلنامه علمی- پژوهشی نوآوریهای آموزشی (شماره 49، بهار 1393) با فهرست مطالب زیر چاپ و منتشر شد:
بررسی و تحلیل مؤلفههای حقوق بشر در کتابهای درسی دوره ابتدایی/ کوروش فتحی واجارگاه، غلامرضا شمسمورکانی، محمدرضا لورائی، سیدرمضان عقیلی
شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش/ بیژن عبداللهی، عطیه دادجوی توکلی، غلامعلی یوسلیانی
کلاسهای موضوعی: دستاوردها، محدودیتها و راهکارها/ شمسی نامی
بررسی تأثیر هوش هیجانی بر تعارض میان کار و زندگی معلمان زن مقطع متوسطه شاغل در آموزشوپرورش منطقه 19 تهران/ فاطمه فرهمند نسب، محمدعلی حسینی، کامران محمدخانی
ارزیابی و مقایسه تفکر خلاق در کودکان یکزبانه و دو زبانه زود هنگام همسان/ اعظم بیانلو، پرویز آزاد فلاح، کاظم رسولزاده طباطبائی
مقایسه میزان عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در برنامه ارزشیابی کیفی و توصیفی و ارزشیابی سنتی/ محمد حسنی، عبدالسلام نصرت ناهوکی
آموزش تشخیص انواع جملات شرطیه، فاء جزای شرط و معانی آنها/ مینا جیگاره، زهرا فرید
بررسی رابطه کمالگرایی با اضطراب امتحان دانشآموزان/ مجید قدمی